16

Přehled příjmů ZÁŘÍ 2011

Přehled příjmů

Zavázal jsem se zavázal svým čtenářům, že každý měsíc do posledního haléře zveřejním své online pasivní příjmy. A hned z kraje jsem tento slib nedodržel – s více než měsíčním zpožděním tedy přináším přehled pasivních příjmů za září.

Znáte ty dny, kdy se vám do ničeho nechce, nic vás nebaví, nic vám nejde a pochybujete úplně o všem? Já tedy ano – čas od času mě takovéto období přepadne a právě ve znamení takovýchto pochmurných a depresivních nálad se neslo celé září.

I to je důvod, proč mě pasivní příjem tolik láká – moci pracovat kdy chci a kde chci a protože chci. Ne proto, že musím.

Důležité události v září

V září jsem nekoupil ani nevytvořil žádný web. Hlavní událostí tak byl střet s Backlinksgenius.

Jak si možná pamatujete z mého srpnového reportu, Backlinksgenius se ten měsíc stal mým hlavním zdrojem příjmů. Má strategie byla vcelku jednoduchá: za výhodných podmínek jsem od původních provozovatelů odkoupil několik menších PR webů (oblíbený to nástroj mnohých SEO šamanů), převedl je na kvalitní domény a nasadil na ně BLG.

V pilotním provozu jen s jedním – a potud bylo vše v pořádku. Když vše běželo jako na drátkách, nasadil jsem systém i na ostatní weby … a zde jsem narazil. Primárně na svůj lemplovský přístup řešit problémy, až když přijdou.

Ony totiž PR weby obsahují spoustu duplicitních článků (mnozí inzerenti napíší jeden článek a rozhazují ho na stovky různých adres) Automatická kontrola v BLG mě na žádné duplicity neupozornila a všechny články pustila do systému. Na problém tak podpora přišla až při další žádosti o výplatu.

Nebudu Vás napínat – výsledkem bylo zabavení většiny zářijových výdělků a odstranění všech mých webů ze systému. Big fail.

Protože nemám čas ani kapacity ty duplicity nějak odstraňovat a BLG je neumí hlídat automaticky, dohodli jsme se nakonec s provozovatelem, že do systému přihlásím pouze jeden web. Každopádně zajímavé poučení pro příště.

Díky těmto událostem se můj zářijový příjem vrátil na úroveň z července. Je to takový trochu generálský efekt – začnete o něčem psát a dělit se s ostatními a hle, je tu první velký neúspěch. Myslím, že to je hlavní důvod, proč spousta podobně zaměřených blogů v zahraničí po čase skončí – protože se za své neúspěchy stydí, ale jsou příliš morální, aby si čísla začali přikrášlovat.

Já se nestydím a hodlám ve svém počínání pokračovat, dokud to bude čtenáře zajímat – i když nakonec neuspěji, budu alespoň příkladem pro výstrahu všem ostatním.

Statistika blogu Inwebstor.cz

V září jsem také po měsíci příprav a plánování spustil tento blog. Jak si vedl? Na první měsíc velmi dobře: Celkem zaznamenal 1509 návštěv. Ostatní metriky ukazují, že téma inwebstování čtenáře zaujalo a že články si opravdu čtou. V září jsem publikoval celkem 5 článků.

Nejčtenějším byl bezesporu článek Kde koupit ziskové weby, jenž zaujal i několik webtržníků, kteří na můj blog spontánně odkázali (tímto všem děkuji)

Následující dva obrázky shrnují zdroje trafficu a příchozí klíčová slova – web v září nebyl zatím moc dobře umístěn a tak krom klíčového slova „inwebstor“ (což je jazyková hříčka, na níž jsem opravdu pyšný) nezaznamenal web z vyhledávačů příliš mnoho přístupů .

Moje pasivní příjmy v září

Pasivní příjmy CELKEM: 5 683,22 Kč (-4 439,05)

Moje výdaje: 619,23 Kč

  1. Duben napsal:

    Chybka se sem tam vloudí, při malých výnosech je problém, že s provozovateli systému často není moc prostoru k diskuzi. To, že baclinkgenius automaticky neumí hlídat duplicity při vložení, resp. weby pustí a pak za ně nechtějí platit mi přijde víc jako chyba na jejich straně. Jsem rád, že na něčem takovém nejsem příjmově závislý.

    Rozhodně budu zvědavý na přehled i za říjen. To, že zveřejňuješ i nepříjemná a padající čísla beru jako velice pozitivní přístup ke čtenářům.

    Já měl zase v září výpadek AdSense, Google měnil mírně pravidla a zablokoval mi AfroDitu … naštěstí jsme to vykomunikovali za 5 dní, ale pěti denní výpadek byl v řádu tisíců a samozřejmě jako na potvoru nebyly reklamní kampaně od reklamek, takže jsem zkoušel nové reklamní systémy zaměřené na hry. Poučení z toho je nebýt závislý jedním druhem příjmu jen na jedné firmě. Při jakýchkoliv problémech či nedorozumění stačí jen změnit poměr příjmů ve prospěch dalších reklamek a nemít výpadek dokud se ten problém nedořeší.

    • Inwebstor napsal:

      Děkuji za komentář. Beru to tak, že BLG je provozovatel, je to jeho systém a on určuje pravidla. Pochopitelně má první reakce byla naprostá nas*anost vůči nim – poté, co jsem vychladl, jsem si ale uvědomil, že nemohu své chyby házet na druhé a snažil se problém konstruktivně řešit.
      Jako jeden z mnoha publisherů nejsem v dobré vyjednávací pozici, takže jsem rád, že jsme se domluvili aspoň takto.

      Závislosti na jednom druhu příjmů se chci vyhnout od začátku. Největší potenciál vidím v affiliate, protože tam je jednoznačná win-win situace pro všechny strany, takže ten chci posílit. Zároveň je to ale asi nejtěžší způsob monetizace.

      Žádný ze zdrojů nedělá 50 % mých příjmů a za tento mix jsem rád – teď jen navyšovat absolutní částky, aniž bych se tím uvrtal do nutnosti vkládat do toho pravidelně svou vlastní práci… a budu spokojen.

  2. Mirek napsal:

    To s tou duplicitou je mrzute. Nestalo by za úvahu si nechat naprogramovat nějaký script, který ti bude porovnávat (možná by stačilo jen nadpisy) jednotlivé DB těch PR webu. Jinak jak jsi spokojený s zahraničníma akvizicema? Poslední dobou koukám na různé weby na Flippe a občas zvažuji zdali nekoupit nějaký v rozmezí 100-200 usd.

    • Inwebstor napsal:

      Šlo, ale články přibývají nové, než bych to odladil, tak na tom tak hoďku strávím a to se mi vážně nechce. Ono hlavně po rychlém prolétnutí jsem zjistil, že by šlo pryč možná dobrých 90 % článků, takže ani z ekonomickýho hlediska se mi to nechce dělat.

      Zahraniční akvizice (i když to je možná příliš honosné slovo na to, co dělám) jdou dle plánu. Aktuální návratnost 7,7 měsíce, čili o dost lépe než cílových 12 měsíců.

  3. petr napsal:

    to Mirek: Jako Flippa je fakt super, ale některé údaje mi připadají neuvěřitelně nadhodnocené (třeba zisk, návštěvnost). Web o sobě říká, že vydělává 150 dolarů měsíčně ale stáří dva měsíce, alexa 0, ranky 0…aktuální cena 800 dolarů…Moc bych těm údajům nevěřil a u věryhodných webů je cena přes 1000 dolarů vždy….až tam někdo koupíte něco super, dejte vědět a hlavně co :-)
    To inwebstor: Nepřemýšlel jsi o systémech backlinks(.)com a tnx(.)net?

    • Inwebstor napsal:

      Před tím nákupem je potřeba udělat due dilligence a web si pořádně proklepnout. Nulový rank ještě nemusí nic znamenat. Prodejce by v každém případě měl být schopen svá čísla věrohodně potvrdit, tj. dodat ověřený Google analytics report (zde je třeba dívat se hlavně na traffic source) a průkazné doklady o minulých příjmech (zde je třeba být velmi opatrný, spousta sellerů jsou obyčejní sprostí podvodníci).

      Backlinks jsem zkoušel, txn neznám. Obecně ceny zpětných odkazů v ČR jsou daleko vyšší než v zahraničí. Nevím přesně o kolik. Ale mám rozpracovanou metodiku, jak to zjistit. Pokud se mi to povede, udělám větší srovnání cen zpětných odkazů ČR vs. svět.
      V každém případě tak dobré ceny jako jsou na našem trhu bych jinde sotva hledal. (je to dáno omezeností trhu a vhodným poměrem Google:Seznam 50:50. Z nichž ten druhý je ve vývoji tak 4 roky pozadu – tedy v době, kdy zpětné odkazy byly dobrým zbožím i v zahraničí)

      • petr napsal:

        Ještě k té Flippě. Za kolik jsi tam koupil nejdražší web a jestli jsi ho koupil BINem nebo vydražil…Mám z toho trošku strach koupit něco třeba nad 300 dolarů a čekat uváděné příjmy a pak čekat pád:-) Holt umět to správně proklepnout, to bude to správné know how.

        • Inwebstor napsal:

          Jeden web jsem koupil BINem, ale snažím se mu vyhnout (BIN je většinou už moc drahý ve srovnáním s příjmy, které web generuje). Nejdražší web, co jsem kupoval, byl v přepočtu asi za 6500 Kč. Začínal jsem ale s mnohem menšími.

          Ano, máte pravdu, proklepnout ten web je to největší know how – rád se o něj podělím, i když jsou věci, které se prostě předat nedají a jediný způsob, jak je získat, je praxí.
          Je třeba s tím začít a praxí se učit (a spoustou chyb – já koupil 5 webů, které byly naprostým fiaskem, než se mi podařilo se „do toho“ opravdu dostat. A ani teď to není 100%)

          Musíte to vnímat jako dlouhodobý proces. Pokud uděláte první nákup, můžu Vám téměř garantovat, že se spálíte. Proto si udělejte plán, který počítá s tím, že i když se spálíte X-krát, tak Vás to nezruinuje.

          Konkrétní příklad: Pokud vím, že jsem si pro tyto účely vyhradil 5000 Kč měsíčně, musí být mé první investice (moje první krůčky) v rozumném poměru k této částce – tj. třeba do 1000 Kč jeden nákup. Tak vím, že i když udělám 5 chyb za sebou tak – za předpokladu, že se z nich poučím – neskončím o žebrácké holi a příští měsíc to mohu zkusit znovu … a lépe.

          Plavat jsme se taky nejprve učili na mělčině, nebo ne?

          Osobně bych nákup nad 300 dolarů nedělal, pokud nemáte v zásobě alespoň 30-40.000 Kč, o něž si můžete bez mrknutí oka dovolit přijít.

  4. Meph napsal:

    Sorry, ale to „inwebstor“ a „inwebstování“ je fakt hrozný, vždycky mi to trhá oči. Zde opravdu není být na co pyšný.

    Jinak články a všechno ostatní good, jen tak dál )

    • Inwebstor napsal:

      Děkuji za komentář. Mrzí mě, že Vám to slovo trhá oči – já si vždycky rád hrál se slovy, s češtinou (i dalšími jazyky), takže na to slovo opravdu pyšný jsem.

      Líbí se mi to i z hlediska brandu … pokud se mi podaří udržet kvalitu článků a tím i čtenáře, tak za chvíli všichni, které toto téma zajímá, budou vědět, kdo je to Inwebstor. Je to tak krásně divné slovo, že si ho každý hned zapamatuje. (ostatně se stejnými motivy jsem si volil i svého avatara…)

      Každopádně děkuji i za kritickou reakci a určitě děkuji i za pochvalu :-)

  5. eMan napsal:

    „inwebstor“ (což je jazyková hříčka, na níž jsem opravdu pyšný) – WTF? Jako fakt? :) Je to strašné :)

    • Inwebstor napsal:

      sakra, teď o tom začínám pochybovat…

      • Duben napsal:

        Podpořím tě, ze začátku to zní dost krkolomně. Zní to tvrdě, ale zase se tím jasně odlišuješ od ostatních blogů o investování do webů. Nejdřív mi to přišlo divné, ale teď po nějaké době co jsem si na to slovo zvykl se mi líbí. Buď na to pyšný, ten nápad má svoje kouzlo.

  6. LukasP napsal:

    Ad1) Rozložení se netýká jen zisků, ale kompletně všeho. Na internetu je to hrozně vrtkavý, takže je lepší mít to pěkně rozložený, když něco selže. Příkladem zdroj trafficu, který by neměl být závislý jen na SEO, pač stačí zásah do algoritmu či jiná skutečnost a všechny weby můžou jít do kopru.

    Ad2) Inwebstor se mi líbí, občas mi to láme jazyk, ale je to tak ojedinělý, že si to pamatuji od první návštěvy webu a to přeci jde!

    Ad3) Osobně bych dnes vyzkoušel spíše affiliate v zahraničí, kde je to na zcela jiné úrovni než v ČR, kde se tomu věnuji celkem dost a výsledky nejsou takové jaké bych očekával. Za tu dobu jsem si získal určité algoritmy, které fungují, včetně umístění reklam, psaní textů atd. Chtěl bych to zkusit nasadit v zahraničí, kde jsem podobné rozmístění prozatím neviděl a byl bych zvědavý zda by to mohlo opravdu fungovat. Zatím do toho ale sám nejdu.

  7. pepperos napsal:

    Díky za upřímnost. Já tyhle systémy na prodej odkazů nemám rád. nepoužíval bych je jako seriózní zdroj příjmů.

    • Inwebstor napsal:

      Ani já ne, ostatně už jsem to tu párkrát psal, že to považuji za vůbec ten nejspodnější druh příjmu a že na něj nejsem hrdý. Bohužel je to zároveň nejjednodušší způsob monetizace, takže asi nějakou dobu ještě roli v mých přehledech hrát bude, ale doufám, že na procenta to bude čím dál méně.

Pravidla moštárny
Odkazy z tohoto blogu jsou DOFOLLOW - pro zveřejnění komentáře je však potřeba dodržovat určitá pravidla slušnosti.

  1. Podepište se skutečným jménem nebo nickem. Chcete-li zpětný odkaz na klíčové slovo, použijte syntaxi Jméno@Klíčové slovo
  2. Vyhněte se krátkým, jednoslovným komentářům a komentářům bez informační hodnoty ("První!", "Skvělý článek") Abyste si zpětný odkaz zasloužili, přispějte na oplátku něčím, co bude pro čtenáře tohoto blogu zajímavé.
  3. Neodkazujte na nevhodné stránky
  4. Nevkládajte affiliate odkazy. Smyslem odkazů je ostatním čtenářům ukázat kdo jste a co děláte, ne propagovat cizí webové stránky.

Přidat odkaz na článek z mého blogu