25

Kde koupit ziskové weby?

kde-koupit-ziskove-weby

Ziskové weby se dají nalézt různými způsoby. Pokusím se shrnout ty nejsnazší a nejčastější, které používám při svém hledání já.

FLIPPA.COM

Kdybyste mi přiložili pistoli k hlavě a donutili mě vybrat si jen jedno místo, kde hledat vhodné inwebstice, bez zaváhání bych zvolil Flippu. Flippa.com je bezpochyby nejpropracovanější a nejsofistikovanější platforma pro prodej nových i zavedených webů.

Budeme-li počítat jen veřejné prodeje, pak Flippa realizuje největší množství transakcí i největší objem obchodů.

Flippa patří do rodiny SitePointích startupů (z nichž nejznámnější v ČR bude 99designs) a vznikla v roce 2009. Jméno Flippa pochází z anglického flipping, což je výraz z realitního investování. Označuje rychloobrátkovou investiční strategii: koupit -> vylepšit -> se ziskem prodat. (Tedy filozoficky naprosto přesný opak inwebstování)

Flippa je aukční systém – umožňuje standardní aukci, reserve i BIN.

Čím mě Flippa tak nadchla? Specializuje se na prodej webů, a tak má velmi dobrou filtraci nabídek. Díky tomu můžete odfiltrovat ohromné množství balastu a věnovat se jen těm potenciálně zajímavým. A nabídek je na Flippě opravdu hodně.

Za inovaci #1 ovšem považuji funkci Verified Google Analytics – pokud už prodejce nahraje report návštěvnosti z Google Analytics (není to povinné, jen to zvyšuje jeho šance na prodej) jsou tyto reporty ověřovány samotnou Flippou.

Šance, že natrefíte na nějakého šmejda, je díky této funkci o něco nižší než někde na fóru. Což je taky důvod, proč se šmejdi na Flippě Google Analytics zásadně vyhýbají. A mnohdy s opravdu směšnými argumenty.

Ostatní reporty (jiné statistiky návštěvnosti, příp. adsense, amazon, clickbank ) však ověřovány nejsou, takže do dokonalosti to má daleko a určitě je i tak potřeba provést před koupí pořádnou due dilligence.

Největší nevýhodu Flippy vidím v absenci proxy bidů. Přihození těsně před koncem aukce prodlouží trvání aukce o 4 hodiny. Jde-li o opravdu dobrý kus, může se souboj přihazujících protáhnout na mnoho dnů. Druhou nevýhodou Flippy jsou poměrně vysoké poplatky. Ty jsou sice primárně problémem prodávajících, ale i inwebstor potřebuje občas některé (nebo všechny) své weby prodat a o poplatcích je proto dobré vědět.

Podrobnější recenzi Flippa.com, své zkušenosti i popis všech důležitých funkcí určitě přinesu v některém z dalších článků.

DISKUZNÍ FÓRA

Sem bych zařadil hlavně DIGITALPOINT.COM a WARRIORFORUM.COM, kde se točí pravděpodobně nejvíce nabídek. Výhody i nevýhody nákupu na diskuzním fóru asi nemá smysl moc rozebírat. Obezřetnost je však rozhodně na místě – nějaký iTrader rozhodně není zárukou spolehlivosti a weby nabízené ve fórech je proto třeba před nákupem proklepnout o to důkladněji.

Osobně mám zkušnosti pouze s několika nákupy na digitalpoint a musím říct, že z velké části byly tyto obchody zklamáním. Což je samozřejmě hlavně moje chyba, neboť jsem ve všech případech podcenil prvotní průzkum. Zkušenosti s Warriror fórem nemám, tamější komunita mi moc nesedne. Každopádně kvalita nabídek je na obou fórech na srovnatelné úrovni.

Kupovat weby na fórech je rozhodně náročnější – časově i psychicky. Je třeba procházet spoustu nabídek bez možnosti filtrace a pak dlouze komunikovat s prodejcem. Na druhou stranu je určitě osobnější. Jste-li součástí určité komunity, kde se všichni znají, dodává to nepochybně tomuto způsobu další rozměr.

Třetím fórem, které chci zmínit – o poznání méně aktivnějším – je DNFORUM. Na něm bych ovšem raději doporučil sekci TRAFFIC DOMAINS. Domény s trafficem (pro listing je minimum 30 lidí denně) mají k nákupu ziskových webů mnohem blíže, než by se mohlo na první pohled zdát.

WEBTRH

Obecně se dá říct, že na poli internetovém stojí CZ dost za prd. Kdo ale z jakéhokoli důvodu (třeba kvůli neschopnosti nebo neochotě naučit se jiný jazyk) preferuje pro své inwebstice české weby, pak Webtrh je v současné chvíli jedinou smysluplnou volbou. I tak je ale výběr mizerný a počet nabídek dost omezený.

Velkou výhodou Webtrhu je neznalost a nezkušenost prodávajících.

Málokdo z tamních hráčů má představu o skutečné hodnotě nabízených webů. Cena webu se podle nich nejspíš odvíjí buď od krásy designu nebo od množství práce, které nad webem strávili.

Většina prodejců samozřejmě ustřeluje nahoru – tedy pro nás nevhodným směrem. Není výjimkou, kdy naprosto bezcenný web/doména má v jejich očích hodnotu tisíců korun.

I tak se mi ale povedlo koupit zde jeden web za desetinu a druhý za třetinu skutečné tržní hodnoty (z pohledu cashflow)

Velkou nevýhodou Webtrhu je … neznalost a nezkušenost prodávajících.

Nevědí, jak má vypadat nabídka a co všechno by měla obsahovat. Na Flippě se Vám nestane, že někdo nabídne k prodeji web a napíše k němu jednu větu.

Statistiky návštěvnosti, reporty zisků či další důležité dokumenty nepřidává ke své nabídce automaticky snad nikdo. Vždycky je musíte z prodejce složitě páčit. Ve spoustě případů pak zjistíte, že prodejce se s nějakým měřením ani nenamáhá, případně že nepoužívá GA, čímž v mých očích jeho důvěryhodnost klesá někam k nule a jakékoli další jednání o prodeji pozbývá smyslu.

Časem se ale situace lepší. Jednak je člověk tvor inteligentní a má schopnost se učit. Jednak Martin Schlemmer posouvá prodejní platformu Webtrhu v průběhu měsíců stále blíže k Flippa modelu (on sám by tato slova asi nečetl rád – Flippu, pokud vím, nepovažuje za vzor, jak by se to správně mělo dělat) – například spuštěním standardizovaného formátu aukcí a aspoň jakés takés možnosti filtrace i zaváděním nových poplatků.

Komunita možná úpí, ale z pohledu obchodního to jde správným směrem.

PRIVATE SALES

Velká část prodejů (troufám si tvrdit že to bude dokonce většina – objemově určitě) se stále odehrává formou private sales. Tyká se to zejména inwebstic 10.000$ a víc – kvůli velké časové náročnosti nemá smysl takto kupovat malé weby.

Úspěch v této oblasti (a ostatně možná i v celém online businessu) se odvíjí primárně od Vaší schopnosti identifikovat klíčové hráče a navázat potřebné kontakty. Pro příklad netřeba chodit daleko – cociální kapitál je z mého soukromého pohledu třeba jedním z důvodů hvězdného a raketově rychlého úspěchu proslulého Ahydea na poli domén.

Sám jsem rozeslal asi 10 nabídek na odkoupení konkrétního webu (v CZ i US) a nedostal jsem jedinou odpověď. Ani obyčejné f*ck you.

Pravděpodobně jsem udělal nějakou chybu nebo jen nebyl dost vytrvalý. V každém případě mě tento způsob moc nebere – já vlastně obecně vzato nemám moc rád lidi. Anonymní a relativně standardizované obchody a aukce, kde prostředí připomíná spíše burzu než obchodní jednání, mi vyhovují daleko lépe.

Máte-li s tímto způsobem nákupu ziskových webů úspěch a chtěli byste se o své zkušenosti podělit, rád je zveřejním formou guest postu.

DALŠÍ ZDROJE

Pro úplnost dodávám několik dalších odkazů, kde je rovněž možné hledat ziskové weby, ale z různých důvodů je sám nevyužívám:

BALAST

Bez ohledu na zdroj, 99 % nabídek webů je balast, který je potřeba odflitrovat. V lepším případě se jedná o weby, které mají z pohledu inwebstora nulovou hodnotu. V tom horším jde o vyloženě podvodné nabídky.

Kdybychom byli ve středověku, bude dobrá polovina prodejců bezruká.

Ani vysoké poplatky na Flippě nijak nezvyšují kvalitu nabízeného zboží. Z pohledu ochrany kupujícího jde ale určitě nejdál. Je však třeba mít stále na paměti, že žádná sofistikovaná ochrana nemůže fungovat jako náhrada zdravého rozumu.

Hledat ziskový web, který odpovídá mým standardům je tedy tak trochu jako rýžování zlata. Je třeba spousty trpělivosti a ještě více obezřetnosti. S tím je ale potřeba počítat.

Chybí Vám tu nějaký dobrý zdroj kvalitních nabídek k nákupu ziskových webů? Budu rád, když se o něj podělíte se mnou i s mými čtenáři v komentářích.

  1. petr napsal:

    No koukal jsem na tu Flippu…je tam dost věcí, ale asi dost těžké vybrat něco za dobrý peníz. Myslím jako dobrou koupi…Ty ceny jsou dost masakr a nevím, zda tam jde koupit „výhodně“, tj. web s návratností pod rok…ti lidi, co tam chodí, určitě nebudou amatéři a dobře znají trh.

    • Inwebstor napsal:

      Můj limit pro příhoz je 12x monthly earnings, cílím tedy na roční návratnost. Od prosince 2010 jsem tu nakoupil 19 webů v 11 transakcích (některé aukce obsahují více webů). Aktuální návratnost mám 8,5.

      Takže dá se to.

      Flippa je jako každý specializovaný nástroj – je potřeba se s ním naučit pracovat. Jen musíte vědět, co chcete.

  2. dysm. napsal:

    Pěkně napsáno. Flippa je výborná, jen škoda toho balastu ve formě amazon/ebay shopů, zkopírovaných článků, případně scamů s trade trafficem.

  3. Duben napsal:

    Dík za spoustu zajímavých a pro mě přínosných informací. Dost těch webů jsem neznal, tvůj web pro mě začíná mít opravdu slušnou informační hodnotu. Jen tak dál.

  4. Strike napsal:

    Pěkný článek, díky za něj. Mohl bych mít několik zvídavých otázek? :)

    1. kolik hodin měsíčně se věnuješ webům a jejich údržbě? Předpokládám, že nějaké úsilí tam být musí, určitě to nebude tak, že bys web koupil, nechal ho ležet a jen se z něj sypaly peníze.

    2. kolik webů zatím máš a kolik tě v součtu stály?

    3. z článku jsem pochopil, že kupuješ hlavně zahraniční weby, je to tak?

    4. máš připravený nějaký měsíční rozpočet na weby, nebo prostě nakupuješ když narazíš na něco pěkného?

    Tvůj blog mě inspiroval, a pohrávám si tu s myšlenkou, že bych si také mohl začít tvořit podobný příjem – vyhlídka, že bych za rok mohl mít stabilně 10 000 Kč měsíčně prakticky za nic k běžnému příjmu není špatná :-). Myslíš, že mám šanci uspět s tím, že bych se tomu mohl věnovat cca hodinu-dvě denně (víc nemůžu, práce mám totiž víc než dost) a měl bych na nákup webů rozpočet cca 5-8 000 Kč měsíčně?

    • Strike napsal:

      jej, tak se omlouvám, právě jsem si přečetl článek http://www.inwebstor.cz/jak-jsem-se-stal-inwebstorem/ kde je zodpovězena většina dotazů. Přesto pokud by tě napadlo nějaké doplnění, budu rád, když napíšeš :)

    • Inwebstor napsal:

      Díky za komentář. Sice už jsem něco z toho psal, ale pokusím se odpovědět v ucelené formě přímo na Tvé otázky.

      1. samotné údržbě webů se z nedostatku času nevěnuji. Rád bych napsal, že je to úmyslně (aby příjem byl opravdu pasivní), ale je to spíš z toho důvodu, že jsem lempl a nebaví mně dělat něco soustavně každý den.

      Na začátku jsem do kupovaných webů šťoural, měnil design, optimalizoval umístění reklam, zkoušel různé formy monetizace, dělal linkbuilding. Zjistil jsem, že je to ztracený čas a že případné malé zvýšení výkonu za to nestojí. Navíc mě to nebaví (hlavně ten linkbuilding). Je-li něco takového potřeba, raději si zaplatím Inda za 2$ na hodinu, než bych tím strávil krásné odpoledne.

      Nemám málo peněz. Mám málo času. Proto vždycky volím tu časově nejméně náročnější variantu. V mém přehledu příjmů vidíš, že část mých příjmů pochází i z prodeje odkazů (ač na to nejsem nijak pyšný). Používám k tomu jen automatizované systémy (mlink, ranky, backlinksgenius). Kdybych je prodával ručně přes fóra, vydělám 2x, možná i 3x tolik, ale zase – za ten čas mi to prostě nestojí.

      Nejvíc času mi tak paradoxně žere psaní na tento blog :-) Ale to mně baví a navíc tento blog nedělám pro peníze, ale pro slávu :-)

      Jinak největším časovým nákladem je hledání samotných webů vhodných k nákupu. To je tak 80 % času. Zbytek jde na přesuny webů po koupi a sledování statistik :) Celkově je to (bez tohoto blogu) tak 10 hodin měsíčně.

      2. mám asi 50 webů, ale některé jsem vytvořil sám – buď v minulosti nebo v průběhu posledního roku. Nejstarší je z roku 2007, tomu jsem jen koupil vlastní doménu a hodil na něj adsense :) Za poslední rok jsem jich koupil kolem 20 a utratil asi 50 000 Kč (jsou tam všechny náklady, tj. i poplatky pro Flippa, linkbuilding, prodlužování domén atd.).

      Efektivnější by bylo mít méně webů, ale to zase souvisí s risk managementem. Mám-li 5000 Kč měsíčně, musí tomu odpovídat i velikost jednoho nákupu. V každém případě můj úplně konečný cíl je pasivní příjem 80 000 Kč / měsíčně generovaný 10-20 weby. Bude tedy třeba v budoucnu ty současné odprodat. Samozřejmě, mohu rok šetřit a pak koupit jeden velký web, ale to už ty peníze rovnou můžu dát do kasina.

      Fakt se k tomu snažím přistupovat (bez ohledu na relativně směšné absolutní částky) s naprosto vážností – tedy vč. money a risk managementu a přesně popsaným „obchodním plánem“, aby mé úsilí bylo pokud možno 1) znovupoužitelné někým jiným a 2) škálovatelné.

      3. nedá se říct, že bych měl cíl kupovat zahraniční weby. Mým cílem je co nejlépe zhodnotit vložené peníze. A tam to prostě dopadá tak, že zahraničí je na jednotku vynaloženého úsilí násobně ziskovější než ČR. Většinu českých webů, co mám, jsem vytvořil. Koupil jsem asi 3 nebo 4 a všem se daří velmi dobře.

      Jen je tu mnohem těžší najít něco investovatelného, co by zároveň splňovalo mé kritérium pasivního příjmu.

      Navíc mým konečným cílem je vydělávat na CPA, ne na PPC. A co si budeme povídat, v Česku je affiliate v naprosto mizerným stavu. Prostě si říkám, že je nesmysl nechat se omezovat hranicemi ČR, pokud by to bylo k mé vlastní újmě.

      4. Mám rozpočet 5 000 Kč měsíčně + jakýkoli extra příjem, který dostanu (Vánoční prémie, podíly na zisku, teď jsem třeba dostal nazpátek kauci z předchozího nájmu). Pro tyto peníze jsem si zřídil samostatný oddělený účet a každý měsíc je tam pošlu. To oddělení od běžných peněz je hrozně důležité (ze spousty důvodů).

      K účtu mám kartu a paypal a jakmile se objeví zajímavá investiční příležitost, tak ji mohu využít – vždycky přesně vidím svůj aktuální „investiční limit“.

      K Tvé poslední otázce: myslím, že Tvůj rozpočet je dostatečný na to, aby ses dostal do roka a do dne na 10 000 Kč měsíčně. Je ale důležité využít sílu složeného úročení a všechny zisky ze začátku zpětně reinvestovat. 1-2 hodiny denně je víc než dost, pokud:

      A) víš, jak na to (tj. nemusíš se učit základy typu instalace wordpressu, práce s FTP, práva k souborům, práce s Google analytics a asi tisíc dalších věcí, které já znám, protože se tím živím už od 15 let). I tak toho bude dost na učení…
      B) máš pevnou ruku, co se peněz týče (spousta lidí neumí zacházet s penězi v tom smyslu, že se při nákupním rozhodování nebo investování nechají táhnout emocemi namísto faktů) V tomto ohledu doporučuji http://www.Financnik.cz, zjistit si, co je Greed&Fear a důsledně pracovat na tom, aby emoce z Tvých nakupů úplně zmizely. Internet je plný podvodníků, kteří z emotivních nakupujících dokáží vytáhnout neuvěřitelné balíky peněz.

      C) dokážeš si zorganizovat čas, rozlišit důležité věci od blbin a hlavně: Neřešit maličkosti.

      Mé weby neběží na 100%. Kdybych je piplal každý den, mohou vydělávat možná i o polovinu víc, ale já je nechci piplat.

      Musíš se smířit s faktem, že ta stránka není dle Tvého mínění dokonalá. Spokojit se s faktem, že funguje (a že návštěvníci ji považují za dostatečně dobrou). Zaměřit se jen na čísla. Na výsledky.

      V tomto ohledu doporučuji knihu Rework (v češtině Restart) a jejich koncept Ideal vs. Good Enough. Tvé weby musí být jen Good Enough, na to, aby splnili Tebou zmíněný cíl a ani o kousek lepší. Jinak Ti hodina denně stačit nebude.

      Pro mě bylo tohle asi nejtěžší se naučit. Jsem totiž hrozný perfekcionista.

      • Strike napsal:

        Super, díky moc za vyčerpávající odpověď. Ještě chvíli budu sledovat Tvůj blog, a pak se do toho asi odhodlám jít :)

        Také dělám na netu jiné věci, které nesou víc, ale vidina takového přivýdělku, o který se skoro není potřeba starat, je hodně zajímavá.

        Takže ještě jednou díky a přeji hodně štěstí, těším se na nové a nové články!

  5. Jiří Šubr napsal:

    Opět bezva článek, opravdu přínosný blog + každopádně díky za blog Ahydea, tam je toho taky hodně přínosného. Možná by stálo za to udělat nějaký post o tom co sledovat, jaké blogy, kde je nejvíce informací z tohodle druhu byznysu.

    Takový dotaz, pokud koupíš přes PP web na flippa, tak musíš být asi plátce DPH ne ?

    A že si perfekcionista je vidět, výborně spravovaný blok (krom submit Comment) všechno přeložené do ČJ. A stránka skoro validní. Mě třeba sere že když něco koupím, tak to kompletně předělám (zvaliduju xhtml 1.0 trans, opravím a přepíšu texty, ON page faktory) + linkbuilding a jenom tohle me trvá tak 5 dní čistého času když makám 8 hodin denně. A to se mi pak samozřejmě do toho nechce, potřeboval bych fláknout přes obličej a nějak to zredukovat, ale opět taky se cítím jako perfekcionista a chci to mít do puntíku.

    • Inwebstor napsal:

      Ahoj, děkuji za podnětný komentář. Submit comment jsem hned opravil :)

      Flippa je provozována USA firmou, což je z pohledu zákona o DPH třetí země. Čili teoreticky bych plátcem být nemusel. Plátcem DPH se automaticky staneš v případě, že POSKYTNEŠ službu do jiné země EU (pokud vím)

      Každopádně plátcem DPH jsem, neboť výhody jednoznačně převažují nevýhody. Podnikání je o řešení problémů. Zastávám názor, že pokud si člověk nedokáže vyřešit ani ty drobné problémy spojené s plátcovstvím, tak si snad ani nezaslouží být úspěšný. Neplátcovství má smysl jedině, pokud máš nemáš téměř žádné náklady a prodáváš koncovým zákazníkům. Neznám moc businessů, které by takto fungovaly a zárověň jim to dělalo nějaké solidní money.

      A když už se začně dařit, aby to vydělalo víc než na chleba, tak člověk stejnak do toho DPHáčka spadne. Dlouhodobým cílem EU je, aby všichni podnikatelé byli plátci (bude se třeba snižovat limit pro tržby).

      K Tebou zmiňovanému problému: s tím jsem pochopitelně také zápasil. Nakonec jsem to zvládl díky svému analytickému přístupu a číselné obsesi. Dvě základní otázky jsou „Kolik stojí hodina mého času“ a „Jakou požaduji návratnost?“. U mě jsou odpovědi: 500 Kč a 12 měsíců.

      Pokud strávím 10 hodin přepisem kódu na validní, mé implicitní náklady (o něž přicházím tím, že nepracuji na něčem jiném), jsou 5000 Kč. Pomůže mi přepis na validní kód zvýšit výdělek tak, aby se těchto 5000 Kč vrátilo za 12 měsíců? Jinými slovy, zvýší se tím můj měsíční pasivní příjem alespoň o 420 Kč? Moje odpověď v případě validity/nevalidity je: Ani omylem :o)

      Pochopitelně jsem si to párkrát musel vyzkoušet, než jsem těmito fakty sám sebe umlátil a dal s tím pokoj.

      Dělám-li projekt pro klienta nebo od začátku, pak se samozřejmě snažím, aby byl po řemeslné stránce co nejlépe zpracován.

      Ale jde-li o inwebstice, jejichž jediným cílem je pro mně budování pasivního příjmu, tak přepisování nevalidního kódu do validního je prostě naprostá ztráta času a peněz, protože trh Ti tohle úsilí nejspíš nevrátí.

  6. Jiří Šubr napsal:

    Díky za odpověď, k tomu plátcovství, jseš si jist že to je tak jak řikáš ? Jako že nákup webu neposkytuješ službu a nejseš (nebo nemusíš) být plátce DPH ? Zas to musíš brát z druhé strany, člověk co studuje a zatím nejede pracovně do plnejch, tak se nechce ješětě zbytečně zatežovat plátcovstvím DPH, k čemuž samozřejmě potřebuje účetní a má další náklady.

    • Inwebstor napsal:

      Jistý si tím nejsem, na tyhle otázky se vždy ptám účetní. Je možné, že slavná novela z r.2010 udělala plátce i z lidí, kteří obchodují s třetími zeměmi… nedivil bych se tomu, jak říkám, dlouhodobou politikou EU je úplně zrušit neplátce.

      Jinak samozřejmě chápu druhou stranu. Znám ji na vlastní kůži. Sám jsem měl několik let ŽL a přivydělával si tak na studium.

      Ale nikdy jsem tomu neříkal podnikání. To je jen taková brigáda, kterou si člověk do určité míry organizuje sám a která má spoustu benefitů (nezávislost, časová flexibilita, možnost vybírat si zakázky, práce z domova a další) Ale v principu se nijak neliší od běžného pracovního poměru za mzdu.

      Obojí je nějaká výměna Tvého času za nějaký balík peněz. Nemáš zaměstnance, nevytváříš systém, nemáš žádné procesy, zastupitelnost … Když běžíš, práce běží. Když stojíš, práce stojí. To není podnikání. V takovém případě člověk DPH řešit opravdu nemusí.

      Ale jinak je to opravdu jen o tom, jak si to člověk nastaví – drobný živnostník pořídí fullservis účetní služby za 500-1000 Kč za měsíc vč. přiznání a zastupování před úřady. Pak jde opět čistě jen o cost vs. benefit a cenu Tvého času.

      Když jsem začínal a účtoval si 100 Kč za hodinu, tak by mi to pochopitelně přišlo moc drahé. Dneska jsem rád, že účetní máme – nemusím chodit po úřadech a můžu se věnovat důležitějším věcem.

  7. Jiří Šubr napsal:

    To není pravda, mám několik desítek webů, které mi budují pasivní příjem (pokud teda nepočítám za práci to že někomu vystavím fakturu) a částky jdou do desetitisíců, takže bych to brigádou nenazýval, ale určitě ne taky milionovým byznysem.

  8. Inwebstor napsal:

    V případě desetitisíců měsíčně si myslím, že by se plátcotvství skoro i mohlo vyplatit a hlavně by nemuselo bolet … samozřejmě záleží případ od případu. Ale minimálně pokud fakturuješ plátcům a máš co narvat do nákladů, tak ty 3000 za kvartál pro účetní hravě pokryješ z odpočtů a nejspíš i něco zbyde. Ale jak říkám, neznám strukturu nákladů ani komu fakturuješ, je potřeba si to spočítat :)

  9. Igor napsal:

    Vas problem s faktom, ze ste nedostali odpoved na ponuku na odkup mozno suvisi s nevhodne formulovanou ponukou.

    Pokial pride ponuka typu:
    „Chcem odkupit web, pre blizsie podrobnosti ma kontaktujte“, tak to 99% majitelov zmaze.
    Pokial poslete:
    „Chcem odkupit web za XX (smiesna suma)“, tak je vysledok rovnaky.

    Pokial napisete:
    „Som ten a ten (+nejake referencie) a rad by som sa porozpraval o moznosti odkupit web. Predbezny rozpocet XX (rozumna suma)“ – vacsina normalnych majitelov odpovie.
    Vlastne skusenosti (aj ked zo strany majitela webu).

    • Inwebstor napsal:

      Děkuji za komentář – určitě to bude nevhodnou formulací, špatným výběrem nebo jen malým vzorkem :) Jde o to, že nemohu nabídnout cenu, pokud ten web vidím jen z vnějšku.
      Ona moc neplatí taková ta populární představa, že web má hodnotu odvislou od nádhernosti designu, počtu hodin, který nad ním majitel strávil nebo podobných nesmyslech.
      Abych dokázal web ocenit, potřebuji tvrdá čísla.
      Ale pokud ještě někdy v budoucnu půjdu touto cestou, určitě vyzkouším pracovat lépe s formulací nabídky.

      • Igor napsal:

        Je nevyhnutne aby ste uviedli sumu, aj ked iba v orientacnej forme:

        “ Na zaklade predbezneho posudenia prepodkladam, ze by sme sa mohli pohybovat v cenovej hladine XX“.

        Cenu nasledne, na zaklade tvrdych cisel mozete lubovolne upravit.

        Bez ceny vsak odpoved jednoducho nedostanete a tym zmarite svoje sance na kupu uz od zaciatku (samozrejme pokial nie ste znamym investorom alebo investicnym fondom).

  10. Mirek napsal:

    Flippa je dobrý zdroj webu to mohu potvrdit. Chtělo by to českou alternativu :-) Díky propracovanosti jsem jednu dobu dával šanci webdealu, ale ten zklamal.

  11. bsteeer napsal:

    Jednu věc příliš nechápu. Prohlížel jsem především flippu a digitalpoint a především na digitalpointu se často vyskytují weby s monthy earning např. 60$. Buyin takového webu je třeba jen 150$. Ty máš pravidlo, že tvoje investovaná částka nepřesáhne monthly earning x 12. U webu, na který ukazuji, bych byl v zisku po 3 měsících při udržení současných výdělků. Kde je háček? Přece i prodejce přesto, že třeba na web nemá čas, si toto umí spočítat.

    • Inwebstor napsal:

      Děkuji za otázku. Můj limit je monthly earning x 12, ale zároveň mám další podmínky – stabilní organic traffic, návštěvnost z bonitních zemí, web nesmí být závislý na jednom klíčovém slově, doložitelné statistiky návštěvnosti POUZE z Google Analytics, doložitelné statistiky k výdělkům, monetizace pasivním způsobem (ne prodej linků na fórech, prodej vlastní práce apod.), dodržování TOS, dodržování zákonů…
      Pokud tohle vyfiltrujete, tak dostat se pod 10měsíční návratnost, máte štěstí.
      Nabídky, které se prodávají za 3x montly earnings spadají z mé zkušenosti do některé z těchto kategorií:
      – podvodník, zfalšované statistiky, nakoupený traffic, statistiky výdělků agregované za více webů a vydávané jako výdělek jednoho
      – monetizace přes email list – člověk udělá web, rozešle vyžádané obchodní sdělení svému maillistu: z webu vytěží peníze, získá „historii výdělků“ a pak jej prodá. Pokud nemáte stejně kvalitní mailing list zaměřený na stejnou niku, tak ten web má nulovou hodnotu
      – porušování pravidel nebo zákonů (prodej followerů, fanoušků, monetizace nelegálního obsahu – filmy, ukradené texty, nelegální užití obrázků atd.)

      V angličtině se říká „Too good to be true“ – a tady to prostě platí – vyzkoušel jsem si to sám na sobě několikrát. Ten trh na velkých fórech i na Flippa je poměrně efektivní. Prodává-li se něco za 3x monthly earnings a zkušení buyeři od toho dávají ruce pryč, je tu nějaký důvod. Naším úkolem je naučit se ten důvod vidět a dát od takových nabídek taky ruce pryč. Jsou to vždy vyhozené peníze.

      Právěže prodejci si to spočítat dokáží – proto to dávají za takhle „výhodných“ podmínek, aby vždy našli nějakou kavku, kterou oškubou. Je třeba si uvědomit, že spousta těchto sellerů je z chudých zemí (klasika: vystupují pod anglicky znějícím jménem a když jim pak platíte na Paypal, tak je tam Rajeesh) a na nějaké dodržování zákonů nebo morálky si nehrajou, protože to si můžou dovolit jen lidi s plným žaludkem :-)

      • Pavel napsal:

        Zajímaly by mě bližší informace o tom, jak rozlišit špatný a dobrý web. Resp. hlavně jak odhalit ty podvody. Jedině z Google Analytics? Co tam sledovat?

        • Igor napsal:

          V GA detailne sledujte hlavne zdroje navstevnosti (aby tam neboli rozne klikacky, proxy, roboty atd). Navstevnost by mala mat dlhodobo stabilny trend.

  12. bsteeer napsal:

    Děkuji za odpověď. Ještě připojím dotaz. Snažím se poučit z tvého článku nepište česky :-)
    Chystám se na svůj web připojit clickbank, ale nikde jsem nenašel sídlo společnosti. Je nutné stát se plátcem DPH?

  13. Pavel@T napsal:

    Dobry den,

    dekuji za pekny a prinosny clanek. Chtel bych se zeptat blize k prodeji webu na Flippe:
    V posledni dobe se zde mnozi vydelecne weby na prodej followeru, fanousku na FB, +1, atd. Myslite, ze tento typ webu muze byt opravdu tak vydelecny, jak prodejci popisuji? Ze zacatku jsem si myslel, ze prodejci maji sami nejake know-how, jak privest klientum fanousky, ovsem po par precteni clanku jsem zjistil, ze se jedna o odkup fanousku od jineho „dodavatele“.

    Osobne ocekavam, kdy se podobne weby zacnou drazit na webtrhu, stejne jako domeny propojene s affiliate od Hotelscombined.

Pravidla moštárny
Odkazy z tohoto blogu jsou DOFOLLOW - pro zveřejnění komentáře je však potřeba dodržovat určitá pravidla slušnosti.

  1. Podepište se skutečným jménem nebo nickem. Chcete-li zpětný odkaz na klíčové slovo, použijte syntaxi Jméno@Klíčové slovo
  2. Vyhněte se krátkým, jednoslovným komentářům a komentářům bez informační hodnoty ("První!", "Skvělý článek") Abyste si zpětný odkaz zasloužili, přispějte na oplátku něčím, co bude pro čtenáře tohoto blogu zajímavé.
  3. Neodkazujte na nevhodné stránky
  4. Nevkládajte affiliate odkazy. Smyslem odkazů je ostatním čtenářům ukázat kdo jste a co děláte, ne propagovat cizí webové stránky.

Přidat odkaz na článek z mého blogu