19

Experimenty s affiliate: průběžné výsledky

V podstatě od začátku svých přehledů příjmů jsem opakoval, že se chci oprostit od prodeje odkazů a Adsense a posunout hlavní těžiště svých pasivních příjmů do Affiliate, který považuji za nejperspektivnější způsob monetizace – jednak proto, že je tam přímá vazba na výkon a pokud se daří vám, daří se i vašemu partnerovi, není to tedy hra s nulovým součtem. Jednak proto, že tam není tak velké riziko náhlého výpadku příjmu z důvodu banu (pageranku nebo adsense účtu)

pár lidí se mi za mé dosavadní výsledky tak trochu vysmálo. Ani já s nimi nejsem spokojený a při pohledu na Bronziho výsledky se nechci nechat zahanbit. Takže pokud sledujete mé pravidelné reporty, víte, že někdy v únoru letošního roku jsem o tom přestal jen žvanit a konečně se pustil do nějaké akce. V tomto článku chci shrnout své zkušenosti po 6 týdnech.

Není jich mnoho, ale každý nějak začíná. Každopádně si uvědomuji, že to bude běh na dlouhou trať.

Přechod od pasivního affiliate k aktivnímu

Rozlišuji dva základní přístupy k propagaci affiliate produktů: Pasivní a Aktivní.

Ten pasivní zná asi většina z nás. Mám nějaký blog, magazín nebo jinou webovku, plácnu tam banner nebo odkaz a uvidím, co to udělá. Když program konvertuje, přidám víc bannerů, posunu je na viditelnější místo, zkusím je plácnout na další weby, apod. Strategií růstu je v tomto případě snaha o navyšování trafficu webu (např. pomocí tolik oblíbeného SEO)

Tento přístup jsem provozoval doteď – nějaké výdělky tam jsou, ale určitě nejsou nijak závratné.

Aktivní přístup spočívá v tom, že si vyberete konkrétní affiliate program a k němu si vypracujete nějakou „strategii“ jeho propagace. Takovou kampaň. Na sebe navazující logické kroky, kterými budete daný produkt propagovat.

Může to být:

  • budování mailing listu (nebo oslovení stávajícího, pokud již nějaký máte. Poznámka na okraj: kdykoli budu mluvit o email marketingu, mám tím na mysli double opt-in mailing listy. Spammeři jsou hnusáci a nemám je rád),
  • vytvoření landing page nebo
  • squeeze page (squeeze = angl. mačkat; jejím účelem je „vymáčknout“ z vás nějakou akci, zpravidla emailový kontakt) a spousta další možností …

A právě s tímto aktivním přístupem se snažím více sblížit a ovládnout jej. Protože jak asi sami vidíte, pokud zvládnete ty správné prodejní techniky, dá se tento přístup mnohem snáz škálovat (většinu parametrů pro úspěch máte ve svých rukách a nespoléháte se na jakýsi pofidérní algoritmus vyhledávačů).

Nevýhodou samozřejmě je, že je pracnější a obvykle i dražší – vyžaduje z mé strany nějaké investice (finanční i časové) do začátku.

Přímá propagace

Taková nejjednodušší varianta je nakoupit traffic a poslat jej se svým odkazem přímo na prodejní affiliate web. Možností je vícero:

  • Nakoupit nějaký shitovní traffic (levný, ale málo konvertuje)
  • Vytvořit PPC kampaně (pokud to podmínky programu dovolují)
  • Koupit odkaz na Ranky.cz nebo banner na Adexpert.cz
  • Rozeslat odkaz svému mailinglistu (pokud nějaký máte a je relevantní k danému tématu)

Například mojí silnou stránkou je PPC. Vím, že jsem v něm dobrý. Určitě ani zdaleka nejlepší, ale nadprůměrně dobrý ano. A tak, kde to jde, snažím se z této své konkurenční výhody maximálně těžit.

Budování mailing listu

Vytvoříte si jednoduchou stránku, tzv. „squeeze page“ (například pomocí OptimizePressu, ale s trochou času a kódovací skillu to zvládnete i ve WordPressu se základní šablonou), jejímž cílem je získat z návštěvníka emailový kontakt.

Návštěvník Vám jej většinou nedá jen tak zadarmo, a proto kromě přesvědčivé copy (tj. dobře napsaného textu) potřebujete nějaký lead magnet.

Lead magnet je něco, co dáte svým návštěvníkům ZDARMA jako odměnu za to, že vyplní do formuláře svůj e-mail. Musí to být samozřejmě něco, co je

a) relevantní k danému tématu
b) dostatečně zajímavé

Příklady: Jakub Čižmař má na svém webu jako lead magnet e-mailový kurz „optimalizace webových stránek (+ ebook zdarma)“, Pat Flynn zase nabízí zdarma ebook o tom, jak publikovat a propagovat svůj vlastní ebook.

Dobrý článek k tématu lead magnetů naleznete například zde.

Když máte dobrou squeeze page a výborný lead magnet, potřebujete k nim ještě kvalitní traffic. Zde je nejlepší placená propagace pomocí PPC kampaní nebo tématických inzerátů (například na Webtrhu, v angličtině třeba na Warrior fóru)

Dobrá squeeze page s kvalitním cíleným trafficem má konverzní poměr v desítkách procent. Méně než 20 % bych považoval za mizerné číslo (Glen z ViperChillu popisuje, jak se mu konverzní poměr podařilo vytáhnout přes 50 %)

Jeden kontakt vás tak vyjde na méně než pětikačku. A máte-li svým odběratelům co dát (tj. nebudete-li jim posílat každou sra*čku, na kterou narazíte), můžete si s nimi budovat dlouhodobý vztah, posilovat svou značku a občas jim doporučit produkt, který si myslíte, že by jim mohl pomoci.

Pokud máte hojně navštěvovaný tématický blog, otevírá se vám i druhá cesta pro budování vlastního mailing listu. Ta je sice dlouhodobější, ale zato levnější (traffic je v takovém případě zdarma).

Přidejte pod každý článek formulář pro přihlášení odběru.
To můžete udělat například pomocí

Vše samozřejmě za předpokladu, že používáte WordPress (na který já osobně nedám dopustit)

I zde můžete použít lead magnet, aby měli Vaši čtenáři větší motivaci.

Jak vidno, tento přístup je běh na dlouhou trať, ale i po skončení kampaně vám zůstane mailing list už napořád a je tak cenným aktivem i do budoucna.

Propagace přes Landing page aneb „Preselling“

Tento způsob se hodí ve chvíli, kdy samotná prodejní stránka je strohá nebo když přímý traffic špatně konvertuje.

V takové chvíli nastupuje potřeba Presellingu („předprodávání“) – vaše návštěvníky musíte nejdříve trochu nažhavit, dostat je do té správné nálady, a až potom je poslat na web partnera.

K tomu se obvykle používají jednoduché Landing page. Opravdu platí, že čím jednodušší, tím lepší; stránky pak neodvádí pozornost od toho důležitého. A tím důležitým je kvalitní text, tedy copy. Jeho jediným cílem je, jak už jsem psal, nažhavit návštěvníka a odeslat ho na partnerský web.

Landing page se dá postavit pomocí WordPressu a základní šablony (Twenty Ten, Twenty Eleven nebo Twenty Twelve), línější mohou opět s výhodou využít nějaký specializovaný plugin.

Pak je opět potřeba na Landing page přivést cílenou návštěvnost. U časově omezených kampaní je to určitě PPC kampaň, která se dá rozjet během pár dnů (nezapomeňte v takovém případě vložit na svou landing page i remarketingovou značku).

Dlouhodobé (časově neomezené) affiliate kampaně se dají propagovat i pomocí linkbuildingu, ale je to otrava :-)

Optimalizace konverzí

První pokus obvykle nebývá nejlepší. Vždy se dá něco upravit a zvýšit tak konverzní poměr Vašich stránek (u squeeze page je konverzí emailový kontakt, u landing page je to proklik na stránku partnera)

Proto je lepší připravit více variant (ať už odlišné rozložení prvků nebo jen úpravy textů) a testovat je proti sobě. Této metodě se říká split testing nebo také A/B testování.

Pro optimalizaci konverzí existuje velká spousta specializovaných nástrojů. Osobně mám zkušenosti se dvěma: Visual Website Optimizer, který je prostě boží (asi jste pochopili, mám ho moc rád :-)).

Bohužel je velmi drahý a vyplatí se jen někomu, kdo už má fungující vydělávající web a chce ho dále zlepšovat (VWO má ale i 30denní testovací verzi zdarma, takže kdo chce zjistit, proč jsem si ho tak oblíbil, má možnost)

Variantu zcela zdarma pak představují Experimenty v Google Analytics. Proti dřívější verzi (Google Website Optimizer) jsou mnohem uživatelsky přívětivější a obsahují všechno, co do začátku potřebujete.

Na bližší popis A/B testování tu bohužel nemám prostor, pro začátek doporučuji blog VWO. V češtině se tomuto tématu věnuje například Optimics, bohužel nepostují ani zdaleka tak často, jak bych si přál.

Princip těchto 3 základních metod (ono je samozřejmě mnohem víc možností, já jsem si to pro účely tohoto článku dost zjednodušil) shrnuje následující obrázek:

Affiliate monetizace

Moje pokusy

Tolik krátký teoretický úvod, a teď něco k praktickým výsledkům a dosavadním poznatkům. V průběhu posledních dvou měsíců jsem si výše popsané postupy vyzkoušel v praxi na třech affiliate programech.

Zvolil jsem infoprodukty od následovníků Davida Kirše, neboť mají jednotnou šablonu:

  • pevný, předem daný harmonogram
  • dvoustupňový prodej
  • většinou stejný a praxí prověřený design webu
  • všechny používají Affilbox, se kterým se mi z pozice partnera dobře pracuje, protože přímo vidím detaily jednotlivých konverzí.

A taky nabízejí vysoké provize, takže dávají celkem solidní polštář pro mé začátečnické chyby („margin of error“ aneb Gladišův oblíbený bezpečnostní polštář :-))

Mistrovství svádění

Už v lednu jsem psal, že si začínám trochu hrát s affililate programem Radka Karbana. Program jsem nejprve začal propagovat pasivně (prostřednictvím bannerů na jednom webu o seznamování, který náhodou vlastním – díky němu jsem se k této myšlence vlastně dostal).

Pak jsem vyzkoušel i přímou propagaci, a to ze tří zdrojů:

  1. levný shitovní CZ adult traffic (kupodivu konvertoval docela obstojně – s ohledem na téma kurzu mě to ani tak nepřekvapilo)
  2. cílené ppc kampaně (jen Adwords ve vyhledávací síti)
  3. nákup pár bannerů v síti Ranky/AdExpert.

Celkem jsem za propagaci utratil 1197,90 Kč (provize za konverzi byla 1200 Kč, což byl můj limit pro investici v tomto prvním pokusu).

A výsledky? Jak jsem již říkal, kurz má dvoustupňový prodej: první stupeň je vstup do kurzu zdarma. Jeho cílem je návštěvníka zaháčkovat, poskytnout mu kvalitní obsah zdarma, vybudovat si u něho důvěru a pak jej přesvědčit, aby si koupil ještě lepší kurz prémiový, a placený (to je konverze 2. stupně)

V 1. stupni jsem získal 193 konverzí (mé náklady tedy byly 6,20 Kč za jednu), ve druhém žádnou.

Z tohoto prvotního experimentu jsem tedy vyšel se ztrátou, ale vyzkoušel jsem si pár postupů a naučil jsem se, co funguje, a co nikoli.

Pokud můžeme věřit provozovateli (vždy jsem skeptický k informacím, které nemám jak nezávisle ověřit), prodalo se 150 kurzů. Takže svůj neúspěch svádím hlavně na nezkušenost a nekvalitní traffic, který jsem pro tento experiment z velké části použil.

Email Academy

Jestli jste o Email Academy neslyšeli, tak asi žijete na jiné planetě. Všudypřítomnost její propagace mi přišla natolik obtěžující, že jsem své čtenáře svých experimentů raději ušetřil, prováděl si je hezky vedle a ani se o nich nezmiňoval.

Jinak ale EA považuji za kvalitní produkt; sám jsem velmi vážně zvažoval, že si jej koupím.

Hledal jsem někoho, kdo by mi lidsky vysvětlil své osobní zkušenosti z minulého roku; ozval se mi ale jen Mário Roženský, který mi jako svou osobní zkušenost poslal svou landing page :-) Tentokrát jsem tedy kurz nekoupil, možná příští rok.

Ale zpět k tématu: EA jsem propagoval pomocí speciálně vytvořených Landing a Squeeze stránek (celkem v 8 variantách pro split testing). Bohužel jsem začal s propagací pozdě, defacto týden před koncem. Masivní kampaně mě totiž vždycky odrazují a kvůli nim jsem EA dlouhou dobu ignoroval. Přesvědilo mě, až když jsem jinde viděl čísla, jak dobře ten program konvertuje.

Testoval jsem tedy dvě základní strategie:

  1. Placený traffic -> Moje landing page -> EA homepage
  2. Placený traffic -> Moje squeeze page -> Mailling list -> EA homepage

Pro budování mailing listu jsem využil Mailchimp, neboť má pro začátečníky příjemnou verzi zdarma do 2000 kontaktů (nejsou v ní ale autorespondery, tedy zdaleka nejmocnější nástroj ze všech; za ten už si musíte připlatit)

Moje výsledky: Traffic jsem získal z celkem 4 zdrojů

1) Méně kvalitní masový traffic
2) PPC kampaně – sklik, adwords, facebook
3) nákup bannerů na Adexpert/Ranky
4) nákup reklamy od firmy, s níž jsem spřízněn.

Celkem jsem investoval 1987,62 Kč.

Získal jsem 9 lidí do svého mailinglistu, 101 konverzí v 1. stupni a 2 konverze ve 2. stupni (tj. placené á 2500 Kč). Pokud nedojde ke zrušení obou objednávek, skončil jsem na této akci v plusu a ještě jsem se naučil ohromné množství nových věcí.

Hlavní poučení: nevynechávejte ze svých kampaní Slováky. Jsou levnější a tvoří skoro polovinu mých konverzí.

Jinak musím říct, že jsem ještě nezažil tak brutální affiliate program, jako Email Academy. Je vidět, že David Kirš ho vytunil k naprosté konverzní dokonalosti a bez nadsázky se dá říct, že se prodává úplně sám.

Vím, že je v jistých kruzích populární jím opovrhovat.

Ani mně jeho americký jásavý způsob prodeje moc nevyhovuje. Ale i když patříte k jeho kritikům, jedno se Davidovi musí nechat: sotva najdete Čecha, který by dokázal pohnout zasmrádlým českým internetem tak, jako právě on. A který by prodal během 1 měsíce vzdělávací kurzy za více než 8 miliónů a třetinu z toho rozdal svým affiliate partnerům. (Schválně jsem si zkoušel pomocí Pareta namodelovat počty prodejů TOP 10 partnerů a myslím, že si přišli na velmi pěkné peníze)

Kritika jeho kurzů pochází hlavně z řad ajťáků a webtržníků, což ovšem vůbec není cílovka. Cílovou skupinou jsou naopak malé firmy (prodejci vína, cestovky, pořadatelé teambuildingových akcí, poradci s čerpáním dotací, … určitě vymyslíte spoustu dalších). Takové,  které o internetu vědí málo nebo nic a chtějí se naučit, jak správně vést emailové kampaně.

Sám mám mezi svými klienty několik, kterým jsem pomáhal se zaváděním pravidelných mailingů (naučit je s Mailchimpem, nadesignovat šablonu mailu, integrovat formulář na web atd). Externí správu těchto věcí si nemohou dovolit, učí se to metodou pokus/omyl – a nějaký takový kurz by jim rozhodně prospěl.

Ač mi propagační videa silně připomínají teleshopping a jsou mi proti srsti, dokáži ocenit úspěch, který za celou akcí stojí. Úspěch, který by v rámci ČR dokázal zreplikovat jen málokdo. Takže smekám klobouk!

Hubnutí hrou

Na program Hubnutí hrou od Lucky Matějíčkové jsem narazil díky Affilblogu.

Projekt běží zatím v předprodejní fázi, takže se nemohu bohužel podělit o nějaká finální čísla. Mohu vám ale říci, jaké taktiky aktuálně testuji.

Tentokrát jsem testoval 3 hlavní přístupy:

  1. Squeeze page pro vybudování mailing listu
  2. Landing page pro preselling
  3. Přímá propagace

Metoda 1) bohužel nevedla ke kýženému cíli – nemám dostatečně zajímavý lead magnet, kterým bych návštěvnice navnadil pro přihlášení do mého mailing listu. Po krátkém testování jsem tedy tuto variantu zcela zamítnul (konverze byla nižší než 5%)

Metody 2) a 3) jsem testoval proti sobě. Každá varianta má trochu jiný trychtýř.

U varianty 2 vám některé ženy odpadnou, protože nedočtou do konce nebo nekliknou na odkaz. Naopak ty, co prokliknou, pak mají vyšší konverzní poměr (pokud jste udělali svou práci dobře)

U varianty 3 není žádný odpadní traffic – veškerá návštěvnost, kterou jste si zaplatili, skončí na prodejní stránce. Bez presellingu ale ta stránka nemusí konvertovat tak dobře, protože krom blbě nazvučeného videa a pár dalších vět, se z ní prakticky nic nedozvíte.

Provedl jsem tedy krátký experiment a zjistil toto:

Trychtýř varianty 2: 100 kliků na reklamu -> 62 prokliků na web -> 23 konverzí (1. stupně)
Trychtýř varianty 3: 100 kliků na reklamu -> 20 konverzí (1. stupně)

Varinta 2 je tedy lepší (byť o fous), takže nadále pokračuji jen s ní. U této varianty mám totiž pod přímou kontrolou mnohem víc parametrů a mohu výsledek dále optimalizovat. Navíc u ppc trafficu bych musel uvádět do adresy HubnutiHrou.cz, což by patrně bylo v rozporu s podmínkami affiliate programu.

Pro vítěznou variantu jsem si definoval několik klíčových metrik, které sleduji na denní bázi:

  • Proklikový poměr: Počet žen odeslaných na cílovou stránku děleno počtem žen, které vstoupily na mojí Landing page
  • Konverzní poměr: Počet žen odeslaných na cílovou stránku děleno počtem konverzí (1. stupně)
  • Cena za konverzi: Denní náklady na získání trafficu děleno počtem konverzí (1. stupně)
  • Breakeven: Kolik % žen z 1. stupně musí konvertovat na placený program, abych byl na nule

Vytvořil jsem 4 varianty designu, které jsem testoval pomocí Experimentů v Google Analytics. Z něj jsem nyní již vyfiltroval jeden, který je statisticky významně lepší, než ostatní. V příštích dnech a týdnech budu dále testovat různé nadpisy, varianty tlačítek, použité fotky apod.

Mám finální data jen za 3 dny, ale i na nich je vidět, jak díky optimalizaci se všechny klíčové parametry zlepšují (a myslím, že je možné je zoptimalizovat ještě více):

Den 1 Den 2 Den 3
Proklikový poměr 64% 74% 74%
Konverzní poměr 30% 33% 40%
Cena za konverzi 13,77 Kč 8,79 Kč 5,57 Kč
Breakeven 0,92% 0,59% 0,37%

Celkem jsem zatím získal 326 konverzí v 1. stupni.

Pokud to chcete zkusit se mnou, registrujte se do affiliate programu Hubnutí Hrou – prodejní fáze začíná za necelých 14 dnů, což je dost času dát něco dohromady.

O své výsledky, úspěchy i neúspěchy se určitě podělím.

Máte pocit, že jsem na něco důležitého zapomněl? Chcete se podělit o své zkušenosti s propagací affiliate programů? V komentářích máte volné pole a budu rád za každý váš podnětný příspěvek.

  1. LukasP napsal:

    Dosud jsem nevěřil, že si někdo takové kurzy může opravdu objednat. Ale nějaké konverze tam máš, takže asi opravdu takový lidé jsou.

    Mě se bohužel tohle vystupování příčí, docela mě zklamal i Mário, kterého jsem cca před rokem četl velmi rád a těšil se na jeho každý článek, teď už bohužel chytá podobné móresy jako David, je vidět i cítit v jeho článcích, že asi prošel jeho kurzem. Ale nechci odbočovat.

    Skvělej článek, hodně dopodrobna budu rád i za jeho pokračování. Doteď jsem tvořil spíše několikastránkové affil weby, ale jak koukám, ono to může v klidu jít i s jednostránkovými, rozhodně něco vyzkouším, pač se to dá aplikovat na vícero témat.

    Taky mě překvapila výška konverzí, což je samozřejmě závislé na tématu, ale také samotné landing. U travel tématu se mi proklikový poměr pohybuje kolem 60%, ale konverze jsou na cca 0,5%, což ale u travel považuji za docela dobré, pač se s tím dá pracovat i s PPC a vychází to do plusu i u PPC amatéra jako jsem já.

    • Inwebstor napsal:

      Tak on se ten kurz pro určitou skupinu lidí vyplatí. Vem si konkrétně tu email academy: máš podnikatele v malé firmě, pár zaměstnanců – ten člověk je většinou na roztrhání, maká 10-12 hodin denně. A teď chce někam posunout propagaci své firmy a začít s mailovým marketingem.
      Má v zásadě tři možnosti:
      1) Přijít si na to všechno sám. Stráví na tom desítky hodin a náklady obětované příležitosti (tj. to, co tím ztratí, že nemohl vydělávat peníze) půjdou do desítek tisíc.
      2) Najmout si někoho jeden na jednoho. Já si třeba za poradenství účtuji podle případu 500-1000 Kč / hodinu, takže nějaký rozumný úvod se může vyšplhat na nějakých 5-10 tisíc a to ani zdaleka nemám takové know-how.
      3) Koupit si takovýto hotový kurz.

      Z časového i finančního hlediska pak volba 3) může pro spoustu lidí dávat smysl.
      A jak píšu v článku, já věřím, že ten kurz je dobrý a že tu hodnotu má (možná příští rok ho vyzkouším sám a pak poreferuji)

      Druhá věc je ten způsob prodeje.

      Ale můžeš to brát jako mezeru na trhu. Příležitost.

      Já to prostě vidím jako příležitost pro kurz s podobnou náplní (tj. efektivní mailový marketing), ovšem budovaný pod značkou věcného marketingu zaměřeného na fakta.
      Takový kurz by pochopitelně vydělal jen zlomek peněz, co EA.
      Marketing zaměřený na emoce bude vždy účinnější než marketing zaměřený na fakta.
      Ale i tak je to v rámci Česka nika, která by v pohodě a velmi slušně uživila jednoho člověka…

  2. Petr napsal:

    Ten konverzni pomer je na nekoho, kdo to zkousi primo vynikajici. Az dechberouci je to u programu, kde bych neco takoveho vubec necekal. Gratuluji.

  3. Jenda napsal:

    Výbornej článek, moc hezky se to četlo! :)

  4. Tak jsem se nad tím trošku zamyslel z hlediska toho, kdo affil nabízí (hypoteticky, sám s tím zkušenosti nemám), a dospěl jsem k úplně triviálnímu závěru. Nabídnout spolupráci affil partnerům se vyplatí jen tehdy, když provize, kterou vyplácím, je nižší než částka, kterou mě stojí platící klient (plus je do toho třeba započíst další náklady, jako časovou investici při hledání affil partnerů a komunikaci s nimi, případný pronájem affil softwaru atd.). Docela by mě zajímalo, zda si všichni ti „šťastní milionáři“ jdoucí v Kiršových šlépějích tohle uvědomili a spočítali… Taky by mě zajímalo, jaké procento obratu takový typický v ČR a SK podnikající infopodnikatel dává do marketingu… Nechce se někdo podělit? 😉

    • Inwebstor napsal:

      Ano, to je samozřejmě logické a je to také princip obchodu. Pokud já jsem něco schopen vyrobit/udělat za 1000 a vy za 500, vyplatí se mi to od vás za 750 koupit :-) Ne všichni jsme dobří na všechno a i lidem, kteří jsou výborní ve všem, se vyplatí věnovat se jen tomu, v čem jsem nejlepší.
      Jinými slovy princip komparativních výhod :)

      Jinak přímé zkušenosti nemám, ale obecně (tj. ve světě) jde v infoproduktech na marketing 50-75 % tržeb.

  5. HonyZahy napsal:

    Ta 30% provize u Kirše na české poměry není špatná, ale koukni na CJ tam snad nenajdeš menší provizi než 50% a často i víc!

    • Inwebstor napsal:

      To samé na clickbank a spoustě dalších podobných sítí… já se ale chtěl zaměřit tentokrát na CZ, a na commission junction tam toho v češtině moc není (a když, tak ty provize jsou výrazně pod 50% a jsou to většinou masovky = velká konkurence). Já chtěl do začátku něco jednoduchého :)

  6. Zamek napsal:

    Díky za skvělý článek plný skutečně výživných informací. Při čtení článku jsem se neustále musel pozastavovat nad tím, co všechno dokážeš vytáhnout za data z Google analytics. Kdyby se ti této tématice chtělo někdy pověnovat vůbec bych si nestěžoval, ale budu moc rád i za pouhé odkázání někam, kde se v této oblasti můžu trochu vzdělat. Díky moc.

  7. Radek P. napsal:

    Díky za podněty. V poslední době dost hltám každý článek ohledně affiliate, bohužel je jich jako šafránu :) Ale není se čemu divit, jsme národ kopírovačů a pokud se někdo pochlubí, šup už je to zkopírované…

  8. Radek napsal:

    U svého nedávného článku o affil webu a jeho výsledcích jsem si říkal, jestli nejsem až moc otevřený a teď si říkám, že oproti tobě jsem vlastně skoro nic nenapsal.
    Mám jen pár věcí k článku, třeba se ti budou hodit. Ten trychtýřový model se dá u některých affilů předělat tak, aby zákazník končil na tvojí landing page. Uděláš to díky iframe formulářům, které ovšem nabízí jen pár programů (většinou je to na půjčky, hypotéky a myslím že to má i Andropharmia k přípravku Slim). Nemusíš se tak bát, že když nebude mít affilmanager vychytanou stránku, kde se má člověk registrovat, přijdeš o konverze.
    K výdělkům u infoproduktů – imho tam jsou marže dost slušné. Myslím, že velká část Kirškových studentů využijuje něco co má v sobě, co umí. To je skoro nic nestojí, pak jen vytvoří landing page a spustí affil. O propagaci se pak postarají affiláci, kterým dá učitel kurzu jen nějakou provizi z jistého zisku.

  9. Petr napsal:

    Perfektní článek. Měl jste si zkusit stát se affilem na EA premium. Dostal byste zdarma program Affiliate Mastery, jejímž tvůrcem je Stáňa Mrázková (TOP10 affil partner Milónového Impéria, affil manager Ženy ženám a EA premium). Zkuste ji oslovit, třeba uspějete :) Držím palce ve vašem budování pasivního příjmu.

    • Inwebstor napsal:

      Nemohu si pomoci, ale z vašeho komentáře mám pocit, že jste můj článek moc nečetl :) O EA premium píši jako o druhém ze tří testovaných.

  10. Marek Hnátek napsal:

    Díky za super shrnutí a rady. S affiliate a e-mail marketingem teprve začínám, vytvořil jsem pár webů a buduji databáze kontaktů. Mám pár tematických blogů, tak vyzkouším doporučené Hubnutí hrou.

  11. Libor napsal:

    Super clanek plny detailu. Zajimal by me traffic (zhruba pocty) z jednotlivych zdroju pro tve testovani affilu na EA ?

  12. George napsal:

    Už jsem to četl dříve, ale teď jsem se sem znovu dostal když googlím affiliate na info web na hubnutí, ale bez časového omezení – trvalý, něco jako kurzy hrou. Pokud na něco narazíte, podělte se :-)

  13. Tibi napsal:

    s affiliate sa daju zarobiť neskutočne slušné peniaze len málo kto to dokáže

  14. […] s affiliate (více zde a […]

  15. Ondřej napsal:

    Díky za článek. Byl opravdu zajímavý. Sám s affiliate marketingem začínám. Takže jsem na tom dost podobně jako ty v tuhle dobu. :) Můžete mi někdo doporučit nějaký ebook o affiliate? Kromě Affilak. Díky. :)

Pravidla moštárny
Odkazy z tohoto blogu jsou DOFOLLOW - pro zveřejnění komentáře je však potřeba dodržovat určitá pravidla slušnosti.

  1. Podepište se skutečným jménem nebo nickem. Chcete-li zpětný odkaz na klíčové slovo, použijte syntaxi Jméno@Klíčové slovo
  2. Vyhněte se krátkým, jednoslovným komentářům a komentářům bez informační hodnoty ("První!", "Skvělý článek") Abyste si zpětný odkaz zasloužili, přispějte na oplátku něčím, co bude pro čtenáře tohoto blogu zajímavé.
  3. Neodkazujte na nevhodné stránky
  4. Nevkládajte affiliate odkazy. Smyslem odkazů je ostatním čtenářům ukázat kdo jste a co děláte, ne propagovat cizí webové stránky.

Přidat odkaz na článek z mého blogu