23

Drobný trik, jak ověřit návštěvnost kupovaného webu

Další z oddychových nedělních článků vám ukáže drobný trik, jak ověřit návštěvnost u některých českých webů, které jsou nabízeny k prodeji.

Nefunguje u všech webů a těm zkušenějším neprozradím nic nového. I tak je ale spousta lidí, kteří o tomto triku evidentně nevědí.

Postup je jednoduchý:

  • otevřete si inkriminovaný web v prohlížeči
  • dejte si zobrazit zdrojový kód (klávesová zkratka CTRL+U ve většině prohlížečů)
  • dejte hledat (klávesová zkratka CTRL+F) slovo „toplist“
  • pokud jej nenajdete, máte smůlu a končíte :-)
  • pokud jej najdete, hledejte poblíž šesti- až sedmimístné číslo, které označuje číslo webu v systému toplist

trik-toplist

  • toto číslo zkopírujte do schránky
  • otevřete si v prohlížeči adresu www.toplist.cz a vložte číslo do vyhledávací políčka
  • objeví se vám statistiky návštěvnosti daného webu:

trik-toplist-stat

Nejdůležitější je v tomto přehledu sloupec Průměr/den, kde je nějaká průměrná hodnota za posledních (asi) 30 dnů.

Toplist je na českých webech poměrně rozšířeným nástrojem (asi hlavně kvůli tomu, že dává zdarma zpětný odkaz) a u velké části webů si tak můžete zkontrolovat prodejcem hlášené údaje. Podobný trik je možné udělat i se systémem Navrcholu, který bude v rozšířenosti na druhém místě.

Příklad ze života

Jak jsem varoval už na začátku, je to blbinka – ale i tato blbinka mě už několikrát varovala před nepoctivým prodejcem.

Jeden příklad za všechny z poslední doby: před asi měsícem nějaký borec prodával na Webtrhu web: údajná návštěvnost 300 lidí denně. Rychlé ověření na toplistu: sotva desetina!

Pochopitelně jsem se ani neztrácel čas mu psát. Co asi dobrého můžete čekat od člověka, který takto nestydatě lže?

  1. Josef napsal:

    Nestačí zadat do vyhledávacího pole TOPlistu doménu? V tomto případě inwebstor.bronzi.cz.

    • Inwebstor napsal:

      Good point :)

      Já na to jdu přes zdrojový kód proto, že tam většinou hledám i další věci…

  2. Mirek napsal:

    Též do kodu koukam :-)

    1, toplist
    2, na čem to běží
    3, zda nepoužívá blackhat
    4…

  3. Duben napsal:

    Já osobně ověřuju i to, jestli ten kód není vložený i v jiných stránkách. Falšovat návštěvnost na toplistujde totiž docela lehce. Už jsem takhle párkrát našel nafingovanou návštěvnost, tím že počítadlo bylo umístěné i jinde na hodně navštěvovaných stránkách.

  4. Filip napsal:

    Dobrý tip. Bylo by zajímavý to rozšířit o nějaký další obecný postupy, který je dobré si projít, když kupujete web/doménu.

    Přidám další, základní věc – zpětné odkazy (ahrefs.com), Alexa rating, minulé veze webu (Archive.org), případně PR a SR.

    Na co jsem zapomněl?

  5. Petr napsal:

    Já zase viděl že toplist kód měl někdo na strance třeba 3x. ( Ano, opravdu se pak každá návštěva počíta 3x 😀 ). Samozřejmě prohlídkou kódu na to příjdeš hned ale na stránce toplistu to vypadá moc pěkně

  6. Inwebstor napsal:

    Poznámka: jsem si vědom toho, že TOPLIST se dá poměrně jednoduše zmanipulovat. Takže pokud statistika sedí s tím, co prodejce říká, není to ještě záruka toho, že čísla jsou správná.

    Ale velmi dobře to řeší případy, kdy vám prodejce bez skrupulí lže a čísla nadhodnotí. Pokud toplist pak ukáže méně, máte jasno :)

  7. Tomáš napsal:

    A nevíš metodu na ověření návštěvnosti pomocí GA? Někde jsem viděl, kde šlo dohledat historii podle ID..

  8. MzK napsal:

    Takto používám již dlouho… Sám z toho důvodu toplist moc nevyužívám – když neprodávám, nechci ostatním sdělovat statistiky :)

  9. Honza napsal:

    Jednou jsem měl Toplist nasazený na webu, ale špatně. Byl v sidebaru a zobrazoval 2-3 x menší čísla než byla v GA. Nemohl to být zmiňovaný případ?

  10. petr napsal:

    To Duben…jak chceš nafalšovat návštěvnost na Toplistě?
    To Filip, díky za tip na ahrefs…moc pěkné, neznal jsem ani nic podobného :-)

  11. Pavel napsal:

    Bohužel Toplist už málo kdo používá, jednou mě tohle taky napadlo, když mi jeden podobný „prodejce“ zkoušel prodat e-shop s údajně mnohatisícovími obraty, nejdřív jsem ho neúspěšně hledal ve srovnávačích cen, později jsem zjistil náštěvnost cca 3 lidi denně. Navíc hodně nasvědčují i pozice ve vyhledavačích, na které člověk žádné ID nepotřebuje a spolu s KW tools od Googlu mu to poskytne hrubou představu o návštěvnosti.

  12. m1ch3l napsal:

    Ano jde to i sfalšovat, ale takhle si stránky už dlouho nekontroluju.
    Stačí se podávat na ranky, graf z posledních 6 měsíců, odkud přišli a kam došli 😀 a další udaje které by nemohl nikdo sfalšovat.
    Také je dobr se dívat i na počet komentářů a jiných detailů podle čeho vám ukáže stránka zda vám její majitel nelže 😉

  13. Libor napsal:

    Jo toplist je oklamat jednoduse, nejcasteji prave tim, ze majitel si da pocitadlo na vice svych stranek a pak to vydava za jednu navstevnost. Dulezite je taky hledat info o samotnem prodejci, to casto hodne napovi.

  14. Martin Kohout napsal:

    Indicií může být i Alexa, nicméně dávejte pozor na to, kdy se z webmastera stává spíše surfer na nějakém super surfu za kredity.

  15. Petra napsal:

    Osobně bych data z Toplistu nebrala moc v potaz, jelikož se dají zmanipulovat.

  16. Marek Hnátek napsal:

    Díky za tip. Mám dotaz – co když majitel webu použije stejý Toplist kód na více webech? Nebude se návštěvnost sčítat?

  17. Bugati napsal:

    Tohle používám vždy, když mě zajímá něčí návštěvnost. Pak samozřejmě zkoumám odkazový profil webu přes MajesticSeo anebo Ahrefs, historii webu a podobně.

  18. Manuel Nuněz napsal:

    Dobrý nástroj na zjištění alespoň přibližné návštěvnosti konkurence je také http://www.similarweb.com/. Porovnávali jsme hodnoty, které ukazuje s několika weby a trefil se s překvapivou přesností.

    • Manuel napsal:

      + samozřejmě Alexa (alexa.com/siteinfo/domena) hodně napoví o trafficu, překvapivým nástrojem se stal i český http://id-nes.cz/cs, který odhadne návštěvnost s překvapivou přesností. Jakou s posledně jmenovaným máte zkušenost vy? Popřípadě jaké jiné nástroje používáte?

Pravidla moštárny
Odkazy z tohoto blogu jsou DOFOLLOW - pro zveřejnění komentáře je však potřeba dodržovat určitá pravidla slušnosti.

  1. Podepište se skutečným jménem nebo nickem. Chcete-li zpětný odkaz na klíčové slovo, použijte syntaxi Jméno@Klíčové slovo
  2. Vyhněte se krátkým, jednoslovným komentářům a komentářům bez informační hodnoty ("První!", "Skvělý článek") Abyste si zpětný odkaz zasloužili, přispějte na oplátku něčím, co bude pro čtenáře tohoto blogu zajímavé.
  3. Neodkazujte na nevhodné stránky
  4. Nevkládajte affiliate odkazy. Smyslem odkazů je ostatním čtenářům ukázat kdo jste a co děláte, ne propagovat cizí webové stránky.

Přidat odkaz na článek z mého blogu