Drobný trik, jak ověřit návštěvnost kupovaného webu
Další z oddychových nedělních článků vám ukáže drobný trik, jak ověřit návštěvnost u některých českých webů, které jsou nabízeny k prodeji.
Nefunguje u všech webů a těm zkušenějším neprozradím nic nového. I tak je ale spousta lidí, kteří o tomto triku evidentně nevědí.
Postup je jednoduchý:
- otevřete si inkriminovaný web v prohlížeči
- dejte si zobrazit zdrojový kód (klávesová zkratka CTRL+U ve většině prohlížečů)
- dejte hledat (klávesová zkratka CTRL+F) slovo „toplist“
- pokud jej nenajdete, máte smůlu a končíte 🙂
- pokud jej najdete, hledejte poblíž šesti- až sedmimístné číslo, které označuje číslo webu v systému toplist
- toto číslo zkopírujte do schránky
- otevřete si v prohlížeči adresu www.toplist.cz a vložte číslo do vyhledávací políčka
- objeví se vám statistiky návštěvnosti daného webu:
Nejdůležitější je v tomto přehledu sloupec Průměr/den, kde je nějaká průměrná hodnota za posledních (asi) 30 dnů.
Toplist je na českých webech poměrně rozšířeným nástrojem (asi hlavně kvůli tomu, že dává zdarma zpětný odkaz) a u velké části webů si tak můžete zkontrolovat prodejcem hlášené údaje. Podobný trik je možné udělat i se systémem Navrcholu, který bude v rozšířenosti na druhém místě.
Příklad ze života
Jak jsem varoval už na začátku, je to blbinka – ale i tato blbinka mě už několikrát varovala před nepoctivým prodejcem.
Jeden příklad za všechny z poslední doby: před asi měsícem nějaký borec prodával na Webtrhu web: údajná návštěvnost 300 lidí denně. Rychlé ověření na toplistu: sotva desetina!
Pochopitelně jsem se ani neztrácel čas mu psát. Co asi dobrého můžete čekat od člověka, který takto nestydatě lže?
Pravidla moštárny
Odkazy z tohoto blogu jsou DOFOLLOW - pro zveřejnění komentáře je však potřeba dodržovat určitá pravidla slušnosti.
- Podepište se skutečným jménem nebo nickem. Chcete-li zpětný odkaz na klíčové slovo, použijte syntaxi Jméno@Klíčové slovo
- Vyhněte se krátkým, jednoslovným komentářům a komentářům bez informační hodnoty ("První!", "Skvělý článek") Abyste si zpětný odkaz zasloužili, přispějte na oplátku něčím, co bude pro čtenáře tohoto blogu zajímavé.
- Neodkazujte na nevhodné stránky
- Nevkládajte affiliate odkazy. Smyslem odkazů je ostatním čtenářům ukázat kdo jste a co děláte, ne propagovat cizí webové stránky.
Nestačí zadat do vyhledávacího pole TOPlistu doménu? V tomto případě inwebstor.bronzi.cz.
Good point 🙂
Já na to jdu přes zdrojový kód proto, že tam většinou hledám i další věci…
Též do kodu koukam 🙂
1, toplist
2, na čem to běží
3, zda nepoužívá blackhat
4…
Já osobně ověřuju i to, jestli ten kód není vložený i v jiných stránkách. Falšovat návštěvnost na toplistujde totiž docela lehce. Už jsem takhle párkrát našel nafingovanou návštěvnost, tím že počítadlo bylo umístěné i jinde na hodně navštěvovaných stránkách.
Můj nejnovější článek: Zima na čtyřech kolech 2013
To je pravda. Dá se hodně dobře falšovat.
Můj nejnovější článek: Valentine doll boy and girl
Dobrý tip. Bylo by zajímavý to rozšířit o nějaký další obecný postupy, který je dobré si projít, když kupujete web/doménu.
Přidám další, základní věc – zpětné odkazy (ahrefs.com), Alexa rating, minulé veze webu (Archive.org), případně PR a SR.
Na co jsem zapomněl?
Já zase viděl že toplist kód měl někdo na strance třeba 3x. ( Ano, opravdu se pak každá návštěva počíta 3x 😀 ). Samozřejmě prohlídkou kódu na to příjdeš hned ale na stránce toplistu to vypadá moc pěkně
Poznámka: jsem si vědom toho, že TOPLIST se dá poměrně jednoduše zmanipulovat. Takže pokud statistika sedí s tím, co prodejce říká, není to ještě záruka toho, že čísla jsou správná.
Ale velmi dobře to řeší případy, kdy vám prodejce bez skrupulí lže a čísla nadhodnotí. Pokud toplist pak ukáže méně, máte jasno 🙂
A nevíš metodu na ověření návštěvnosti pomocí GA? Někde jsem viděl, kde šlo dohledat historii podle ID..
Takto používám již dlouho… Sám z toho důvodu toplist moc nevyužívám – když neprodávám, nechci ostatním sdělovat statistiky 🙂
Můj nejnovější článek: Odměna 500 Kč za registraci? mBank (c) mozektevidi.net
Jednou jsem měl Toplist nasazený na webu, ale špatně. Byl v sidebaru a zobrazoval 2-3 x menší čísla než byla v GA. Nemohl to být zmiňovaný případ?
To Duben…jak chceš nafalšovat návštěvnost na Toplistě?
To Filip, díky za tip na ahrefs…moc pěkné, neznal jsem ani nic podobného 🙂
Můj nejnovější článek: Karolina Peake na ministerstvo obrany?
Bohužel Toplist už málo kdo používá, jednou mě tohle taky napadlo, když mi jeden podobný „prodejce“ zkoušel prodat e-shop s údajně mnohatisícovími obraty, nejdřív jsem ho neúspěšně hledal ve srovnávačích cen, později jsem zjistil náštěvnost cca 3 lidi denně. Navíc hodně nasvědčují i pozice ve vyhledavačích, na které člověk žádné ID nepotřebuje a spolu s KW tools od Googlu mu to poskytne hrubou představu o návštěvnosti.
Ano jde to i sfalšovat, ale takhle si stránky už dlouho nekontroluju.
Stačí se podávat na ranky, graf z posledních 6 měsíců, odkud přišli a kam došli 😀 a další udaje které by nemohl nikdo sfalšovat.
Také je dobr se dívat i na počet komentářů a jiných detailů podle čeho vám ukáže stránka zda vám její majitel nelže 😉
Můj nejnovější článek: Internetové vyhledávače
Jo toplist je oklamat jednoduse, nejcasteji prave tim, ze majitel si da pocitadlo na vice svych stranek a pak to vydava za jednu navstevnost. Dulezite je taky hledat info o samotnem prodejci, to casto hodne napovi.
Zdravím, máte někdo informaci, jak moc je relevantní Alexa rank v českých podmínkách?
Můj nejnovější článek: Komunikace se zákazníky a jak si je udržet
Indicií může být i Alexa, nicméně dávejte pozor na to, kdy se z webmastera stává spíše surfer na nějakém super surfu za kredity.
Můj nejnovější článek: Galaxy S IV: S CPU Snapdragon 800
Osobně bych data z Toplistu nebrala moc v potaz, jelikož se dají zmanipulovat.
Zmanipulovat se dají veškerá čísla o návštěvnosti.
Díky za tip. Mám dotaz – co když majitel webu použije stejý Toplist kód na více webech? Nebude se návštěvnost sčítat?
Můj nejnovější článek: Originální způsob linkbuildingu č. 18: Mikrostránky
Tohle používám vždy, když mě zajímá něčí návštěvnost. Pak samozřejmě zkoumám odkazový profil webu přes MajesticSeo anebo Ahrefs, historii webu a podobně.
Dobrý nástroj na zjištění alespoň přibližné návštěvnosti konkurence je také http://www.similarweb.com/. Porovnávali jsme hodnoty, které ukazuje s několika weby a trefil se s překvapivou přesností.
+ samozřejmě Alexa (alexa.com/siteinfo/domena) hodně napoví o trafficu, překvapivým nástrojem se stal i český http://id-nes.cz/cs, který odhadne návštěvnost s překvapivou přesností. Jakou s posledně jmenovaným máte zkušenost vy? Popřípadě jaké jiné nástroje používáte?