27

1243 Kč za den z Adsense, aneb když se strhne virální lavina…

Něco na odlehčení k nedělnímu večeru.

Kolik nejvíce jste vydělali v Adsense za jediný den? Já necelých 400 Kč, a to jsem v té době vlastnil nějakých 30 webů.

Tak ještě jinak: Kolik nejvíce jste vydělali v Adsense za jediný den z jediného webu?

adsense-1day

Snímek bohužel není z mého Adsense účtu. Účet patří mému blízkému klientovi, kterému se po technické a marketingové stránce starám o blog.

Možná to znáte – čas od času se stane, že napíšete článek, který naprosto překoná všechna běžná čísla i vaše osobní rekordy. Ne násobně. Řádově!

Mix zajímavého obsahu, po kterém lidi zrovna prahnou, vhodné konstelace hvězd a spousty štěstí spustí na sociálních sítích mohutnou řetězovou reakci.

Takovou věc prostě nenaplánujete.

Už párkrát se mi poštěstilo být svědkem takové události, byť nikdy v takovém rozsahu.

Víte, co mě vždycky ex-post nejvíc dostane? Že články, které se začnou takto virálně šířit, nejsou řádově lepší než ty jeho ostatní. Jsou tak maximálně o trošičku lepší.

Ale i ten malý rozdíl stačí k tomu, že čtenost článku exploduje do stonásobků běžné úrovně. Jak vypadá taková exploze ukazuje hodinový graf z Analytics (celé období je 8 dnů)

analytics-viral

Jistě, v absolutních měřítkách nejsou ta čísla nijak extrémní – když zabrouzdáte na Google Images, najdete bezesporu screenshoty na mnohem vyšší částky. Pro někoho je na denním pořádku výdělek z Adsense i přes 2000 Kč.

Pro mě je to však poprvé, co jsem byl k takovýmto číslům takhle blízko a u nichž můžu 100% potvrdit, že jsou skutečná.

Snad budou motivací i pro mé čtenáře.

  1. Duben napsal:

    Tak jsem se chtěl podívat, ale ono to bohužel buď nejde, nebo nevím jak na to. V Adsense jde totiž filtrovat podle konkrétního datumu (které nevím), nebo suma za konkrétní týden, měsíc apod. Ale seřadit si výdělky podle dnů, webů nebo reklamních ploch sestupně za celé období tam nejde. Možná by se to dalo nějak udělat přes export do CSV, ale to se mi zatím nechtělo zkoumat.

    Pokud má někdo tip jak na to, tak sem s ním.

    • Inwebstor napsal:

      Přehledy výkonu > Vlastní kanály.

      Teď nad tabulkou jsou dva selectboxy – „Vlastní kanály“ a „Přidat dimenzi“.
      Rozklikněte ten, který je nadepsaný „Vlastní kanály“, a vyberte „Dny“

      Řádky seřaďte podle sloupce „Odhadované příjmy“ – najdete nejúspěšnější den v historii.

      • Duben napsal:

        Bohužel pro své účely sleduji weby jemnější úrovni. Tedy na konkrétní reklamní plochy a ne na celé weby. Šlo by to zase dostat z CSV, ale pro komentář asi postačí 1067 Kč za 1 den z 1 reklamní plochy.

  2. lucas03 napsal:

    Mohol si spomenut aj ten blog a clanok, urcite to tych citatelov tohto clanku zaujima a este by si mozno nieco aj klientovi zarobil.
    U mna to bolo 75,4 eur. Asi by toho bolo o dost viac, ale server 2xquad 8GB ram to nevydrzal. Nevedel som ho lepsie nakonfigurovat 😀 Bolo to narazove a kazdy restart apache mi vydrzal par minut, pricom stranku nacitalo len sem tam a radovo v desiatkach sekund. Ale aj tak kazdy restart = par eur 😀 To bola sranda

  3. No ujde to, ale když tam vidím návštěvnost 5000+ za den a jen 1200 Kč z toho, tak to je dost špatné. My jsme dělali 1-1.5 Kč na PageView, takže tady by to mělo být 5-7.000 Kč.

    Takže buď je to nějaký total out obor, nebo špatně optimalizováno.

    • Inwebstor napsal:

      Pane Roženský, ta čísla jsou ještě horší, když si uvědomíte, že je to hodinový graf! Žádných 5000, ale 50000+ !

      Tohle ovšem není MFAčko :-) Nejlepší reklamní pozice jsou vyhrazeny pro přímé inzerenty nebo self-promo a obecně jsou tam dány reklamy hlavně taky, aby nerušily.

      Takže CTR je jen nějakých půl procenta. A protože to není ani nijak úzce cílené, je cena za proklik jen pár korun.

      Zkoušel jsem výsledky optimalizovat v rámci stávajícího designu, ale ty rozdíly jsou minimální – musel by se udělat redesign a začít víc obtěžovat reklamami.

      Ale jinak máte pravdu, měřeno RPM jsou ta čísla velmi ubohá a měla by být 10x vyšší. I tak je to ale nejlepší výsledek, jehož jsem byl přímým očitým svědkem…

      • Tak potom je to příšernost :) To co zmiňuji já je magazín s 2000 články.

        • A nutno říci, že tam adsense ani PPC nebylo, to je nejubožejší způsob monetizace jaká existuje. Jak já říkám „Pro lenochy“.

          • Inwebstor napsal:

            A tam máte 1-1,5 Kč za pageview? Čili RPM 1000-1500 Kč? Mohu se zeptat, jak to monetizujete? :)

            (při hodnocení těch mých čísel je třeba mít na paměti, že adsense není ani jediným ani hlavním způsobem monetizace, takže srovnávat dílčí výsledek s adsense s vaším monetizačním mixem se nedá … ale i tak je to velmi dobré číslo a mám se evidentně ještě hodně co učit :))

          • Radek napsal:

            Mário ne všude se vyplatí affil nebo jiné alternativy. U plno webů se víc vyplatí PPC než affil, je ale asi potřeba to umět dobře poladit a nastavit 😉

          • No offense , bavíme se tu o PPC, konkrétně o Adsense, tak proč sem započítavit RPM nebo PPV u stránek s jiným typem monetizace ? Jablka bez hrušek, prosím. Nicméně přiznávám, že většina webů se dá monetizovat lépe než pomocí Adsense, o tom žádná.

            Pokud mi přiijde do krámu 10 lidí denně a jeden si veme Omegy Seamaster, tak jako tomu bylo v neděli, tak mám RPM jako autosalon Audi na Cihelně 😉

            Jinak u Adsense u mě rekord zatím 37 EUR za jeden den z jednoho webu. Chci to v budoucnu vytunit a spravovat to z Mauritiu 😀
            Peace and Love

  4. VladoPt napsal:

    Súhlasím s Máriom, prekvapilo ma to, iba 1200kč z návštevnosti 5000+ je aj podľa mňa dosť tragédia. Dobrou optimalizáciou sa dá dosiahnuť 5x toľko…

    • Inwebstor napsal:

      Jak píši Máriovi, ta čísla jsou ještě 10x tragičtější, když si uvědomíte, že se jedná o hodinový graf (takže za den tam bylo 50000+)

      Tohle ovšem není MFA web, ale dost široce zaměřený magazín.

      U svých webů mám RPM tak desetinásobný proti tomuto.

      Jinak ale ani ta Vaše čísla mi moc nesedí. Píšete, že 1200 Kč za 5000 pageviews je málo. Jinými slovy, že RPM 240 Kč je málo? A že dobrou optimalizací bych mohl dosáhnout 5x tolik, čili RPM 1200 Kč?

      Takovou RPM jsem měl v životě jen u dvou webů, oba byly velmi velmi specializované a rozhodně neměly potenciál dostat se na návštěvnost tisíců lidí za den…

      Schválně si spočtěte jaké RPM mají obecně zaměřené weby (třeba novinky, aktualne apod.) z ceníkových cen reklamy. Pak to vynásobte průměrnou slevou (40-70% podle sezóny) a dostanete se k jejich RPM…

      1200 Kč za 1000 zobrazení bych samozřejmě také bral, ale na většině webů je nereálné se k takovému číslu dostat. Zvlášť když má návštěvnost v tisících/desetitisících.

  5. Blat napsal:

    Hezké číslo… aneb virální šíření článků má velkou moc.
    Co se týče mojich čísel, já se dostal nejvíce na 500Kč na den, tehdy ještě návštěvnost byla z vyhledávačů, nikoliv ze sociálních sítí.

  6. JaMi napsal:

    podla mna zalezi vela na obore stranky, ked pisete ze na 5000 navstevnost musi zarabat viac, trosku s tym nesuhlasim. Ja sa pomalicky blizim k 4 000 unikatom denne a vynosy sa pohybuju od 2-8€ denne a skusal som uz viacero veci, preklikov je dostm skor su nizke ceny za kliky.

    • Chytré hodinky napsal:

      4 tisic unikatov denne je naozaj slušné na slovenské pomery. Keď návštevnosť rastie, tak je dobre, dlhodobá stratégia je vždy lepšia, aj keď jasné, že občas nezaškodí aj skok v príjmoch vďaka virálu:)

  7. vB napsal:

    340 Kč při návštěvnosti 1368 (8,5k pageviews) u webu s nabídkami práce. S webem si ještě hraju, nechci z něho udělat přeplácané MFA, ale pokud se tu najde zkušený Adsense optimalizátor (jaké umístění, barvy atd.), tak za dobrou radu rád zaplatím. Kontakt: info@vbrazda.cz

  8. ketys napsal:

    Já mám na jednom svým webu RPM kolem 220-230 Kč přičemž jsem měl nejvyšší výdělek za den snad 670 Kč :-) Na +- 1000 UIP denně jsem s tim spokojen :-)

  9. Mirek napsal:

    Čísla jsou to hezká kord v kontextu toho, že to není hlavní reklama na dotyčném webu. Je otázka zda by přeci jen nešlo trošku zanalyzovat ten článek aby se rozklíčovalo proč byl tak úspěšný.

  10. tonda napsal:

    všetko musí byť raz po prvy krát, ale ak sa take pekne čísla začnú objavovať častejšie tak majiteľ môže byť spokojný a vie že je na správnej ceste :), ja osobne sa nemám čím chváliť, ale iba zatiaľ 😛

  11. Petr napsal:

    Nedávno se mi podařilo udělat 38k za den. Ale jinak průměr mam tak kolem 9k.

  12. Martin napsal:

    Omlouvám se, nalezl jsem tento článek, kde je diskuze snad zajímavější než článek samotný, nicméně je dost stará. Vyvinul se podle Vás zásadně tento 2013 stav? dá se ještě vůbec na AdSence smysluplně vydělávat? díky za odpověď

    • Inwebstor napsal:

      Údaje od pár klientů, jimž se starám o monetizaci, i další info co mám od různých lidí z trhu, ukazují, že Adsense šel s výdělky rapidně dolů.

      Pohled ze strany inzerenta je takový, že v obsahové síti prakticky nemá smysl inzerovat (ceny za konverzi vycházejí i při rozumně nastaveném cílení na 10-100 násobek vyhledávání). Může to být i moje chyba, ale nekriticky si myslím, že na PPC jsem jinak zrovna docela dobrý. Jedná se však o osobní zkušenost z několika úzkých oborů a nelze asi generalizovat na celou síť.

Pravidla moštárny
Odkazy z tohoto blogu jsou DOFOLLOW - pro zveřejnění komentáře je však potřeba dodržovat určitá pravidla slušnosti.

  1. Podepište se skutečným jménem nebo nickem. Chcete-li zpětný odkaz na klíčové slovo, použijte syntaxi Jméno@Klíčové slovo
  2. Vyhněte se krátkým, jednoslovným komentářům a komentářům bez informační hodnoty ("První!", "Skvělý článek") Abyste si zpětný odkaz zasloužili, přispějte na oplátku něčím, co bude pro čtenáře tohoto blogu zajímavé.
  3. Neodkazujte na nevhodné stránky
  4. Nevkládajte affiliate odkazy. Smyslem odkazů je ostatním čtenářům ukázat kdo jste a co děláte, ne propagovat cizí webové stránky.

Přidat odkaz na článek z mého blogu